پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

باخت 9-1 هیرنفین از آلکمار / سیاه‌ترین روز تاریخ باشگاه هلندی با فن‌پرسی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
باخت 9-1 هیرنفین از آلکمار / سیاه‌ترین روز تاریخ باشگاه هلندی با فن‌پرسی

باشگاه هیرنفین با هدایت رابین فن پرسی معروف، سخت ترین شکست تاریخ خود در لیگ هلند را تجربه کرد.

به گزارش "ورزش سه"، رابین فن پرسی پس از شکست سنگین 9-1 تیمش در لیگ هلند سعی دارد شرایط را برای تیم و بازیکنانش عادی کند. ستاره سابق هلندی با هیرنفین برابر آلکمار 9-1 شکست خورد و این سخت ترین شکست تاریخ باشگاه است.

شنبه 14 سپتامبر در تاریخ باشگاه هیرنفین به عنوان یک روز سیاه حک شده است. تیم در این روز بدترین شکست خود را از زمان تاسیس در سال 1920 متحمل شد و با نتیجه 9-1 به آلکمار باخت.

پس از اولین پیروزی در برابر ناک بردا در این فصل (4-0) در هفته گذشته، کسی انتظار نداشت هیرنفین در بازی شنبه 9-1 ببازد. تک گل هیرنفین را لوک بروورز به ثمر رساند. جالب اینکه هیرنفین 55 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت ولی در نهایت به بدترین شکل بازنده شد.

علیرغم این باخت سنگین، رابین فن پرسی، اسطوره هلندی سابق آرسنال و منچستریونایتد گفت: «نه بازیکنانم و نه من ضربه روحی نخورده‌ایم. این بخشی از فوتبال است که مستلزم سقوط و بلند شدن است. البته که پذیرش این باخت سخت است. دست اندازهای خاصی وجود دارد که در حرفه خود با آنها روبرو می شوید و این یکی بسیار بزرگ بود. ما از این بازی درس‌هایی بیشتر از حد معمول آموختیم.» پ

فن پرسی سپس برای اینکه بار را از روی دوش بازیکنانش بردارد، یکی از سخت ترین بازی هایش در پیراهن آرسنال را یادآور شد، شکست 8-2 مقابل منچستریونایتد: «من می دانم که مواجهه با اینگونه شکست ها چطور است. من یک بار مقابل یونایتد 8-2 شکست خوردم. جالب نبود، اما بخشی از فوتبال است. این مسیر آزمون و خطا است. دنیای فوتبال می تواند سخت باشد وقتی برنده می شوید، شادی و پخش موزیک آسان است ولی راه مواجهه با شکست هاست که اهمیت دارد.»

باخت 9-1 هیرنفین از آلکمار / سیاه‌ترین روز تاریخ باشگاه هلندی با فن‌پرسی 2