دوشنبه 2 مهر 1403

بارسا در لاسرامیکا بی‌مهار و تماشایی بود / ویارئال 1-5 بارسلونا: پیروزی بزرگ و مصدومیت شدید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بارسا در لاسرامیکا بی‌مهار و تماشایی بود / ویارئال 1-5 بارسلونا: پیروزی بزرگ و مصدومیت شدید!

مصاف بارسلونا و ویارئال با برتری پرگل 5-1 شاگردان هانسی فلیک به پایان رسید.

به گزارش ورزش سه، در یکی از مهم ترین بازی های هفته ششم رقابت های لالیگا، بارسلونا در زمین ویارئال به برد پرگل 5-1 رسید و با ثبت ششمین پیروزی پیاپی، با 18 امتیاز مقتدرانه در صدر جدول باقی ماند.

بازی با سوت متئو بوسکتس راس ساعت آغاز شد و اولین موقعیت میزبان با ضربه چیپ یرمی پینتو در مصاف تک به تک با مارک آندره تراشتگن به گل نشست اما داور بعد از بازبینی صحنه از طریق وی ای آر آن را مردود اعلام کرد.

در دقیقه 17 بازی و با شوت استثنایی لامین یامال از زاویه بسته، توپ با برخورد به تیرک عمودی دروازه ویارئال به زمین برگشت و رافینیا در یک موقعیت ایده آل ضربه اش را به مدافع ویارئال کوبید و این موقعیت طلایی برای شاگردان هانسی فلیک به راحتی از دست رفت. افسوس بارسایی ها برای بدشانسی در به ثمر رساندن گل نخست تنها یک دقیقه به طول انجامید چرا که رابرت لواندوفسکی مهاجم این روزها بشدت آماده ی بارسلونا روی پاسکاری های ترکیبی هم تیمی هایش پشت محوطه جریمه ویارئال و پاس در عمق استثنایی پابلو توره، در مصافی تک به تک با دیگو کنده گل نخست تیمش را در دقیقه 20 به‌ثمر رساند‌.

فشار بی امان بارسایی ها برای دوبرابر کردن اختلاف مقابل میزبان ادامه یافت و در دقیقه 35 بازی، بعد از ارسال بلند کرنر از سمت چپ زمین ویارئال، لامینه یامال توپ را دریافت کرد و با پای چپ روی دروازه ریخت که ضربه سر اریک گارسیا با واکنش کنده مقابل لواندوفسکی قرار گرفت تا او با ضربه برگردان در مقابل دروازه خالی دبل کند و بارسلونا 2-0 پیش بیفتد.

شادی بارسایی ها تنها دو دقیقه طول کشید و ویارئال توانست یکی از گل ها را جبران کند. این گل روی فرار استثنایی نیکولاس پپه پشت مدافعان جا مانده بارسلونا و پاس طلایی او برای آیوزه پرز در مقابل دروازه نسبتا خالی بارسلونا به ثمر رسید.

پنج دقیقه بعد از این فرصت، نیکولاس پپه در مصاف تک به تک با تراشتگن می‌توانست خیلی زود تیمش را به بازی برگرداند اما واکنش استثنایی گلر آلمانی بارسا مانع از این مهم شد.

در حالی که سه دقیقه وقت های اضافه رو با پایان بود، ارسال بلند یاران ویارئال روی ضربه کرنر با خروج تراشتگن همراه بود که پس از برخورد با مدافع ویارئال و با فرودی نامتعادل، صحنه دردناکی در ورزشگاه شکل گرفت و گلر باتجربه بارسلونا به علت مصدومیت از زمین خارج شد و جای خود را به ایناکی پنیا داد.

شوک مصدومیت سنگین تراشتگن اما مانعی برای درخشش شاگردان فلیک در نیمه دوم نشد و آنها در دقیقه 58 روی ضربه پابلو توره که با برخورد به مدافع حریف با چاشنی شانس وارد دروازه شد، حساب کار را 3-1 کردند.

در دقیقه 66، رابرت لواندوفسکی فرصت ثبت یک هت‌تریک دیگر و پایان دادن به کار ویارئال در این بازی را با ضربه پنالتی بدست آورد اما ضربه ش با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد و این موقعیت عالی برای مهاجم لهستانی از دست رفت.

دو دقیقه بعد از این پنالتی، ویارئال بار دیگر با ضربه سر تیرنو بری به گل رسید اما این بار هم وی ای آر گل آنها را به درستی مردود اعلام کرد چرا که گلزن ویارئال در موقعیت آفساید قرار داشت‌.

بارسایی ها باز هم صاحب توپ و میدان شدند و این بار نوبت به رافینیا رسید تا پایش در این بازی به گلزنی باز شود. پاس کاتبک پائو ویکتور در محوطه جریمه ویارئال، در موقعیتی ایده آل به رافینیا رسید و بلافاصه اقدام به شوتزنی کرد که مشابه با گل توره، این توپ با برخورد به مدافع حریف راهی دروازه شد.

عطش شاگردان فلیک برای گلزنی دوباره در این بازی با وجود اختلاف سه گل با میزبان تمامی نداشت و بازهم با درخشش لامینه یامال و روی پاس بیرون پای استثنایی او از میانه میدان، رافینیا با گلر حریف تک به تک شد و با یک ضربه چکشی حساب کار را 5-1 کرد. بازی تا پایان آبستن اتفاق خاصی نبود و با همین نتیجه به پایان رسید تا شاگردان فلیک به ششمین برد پیاپی فصل برسند و همچنان مقتدرانه در صدر جدول باقی بمانند‌.

بارسا در لاسرامیکا بی‌مهار و تماشایی بود / ویارئال 1-5 بارسلونا: پیروزی بزرگ و مصدومیت شدید! 2
بارسا در لاسرامیکا بی‌مهار و تماشایی بود / ویارئال 1-5 بارسلونا: پیروزی بزرگ و مصدومیت شدید! 3
بارسا در لاسرامیکا بی‌مهار و تماشایی بود / ویارئال 1-5 بارسلونا: پیروزی بزرگ و مصدومیت شدید! 4
بارسا در لاسرامیکا بی‌مهار و تماشایی بود / ویارئال 1-5 بارسلونا: پیروزی بزرگ و مصدومیت شدید! 5
بارسا در لاسرامیکا بی‌مهار و تماشایی بود / ویارئال 1-5 بارسلونا: پیروزی بزرگ و مصدومیت شدید! 6