سه‌شنبه 3 مهر 1403

بارسلونا نقطه ضعف اوبلاک

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
بارسلونا نقطه ضعف اوبلاک

دروازه‌بان اتلتیکومادرید با وجود آمار فوق العاده ای که دارد برابر بارسلونا عملکرد ضعیفی داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، حضور بارسلونا در واندا متروپولیتانو همیشه خاص است، حتی برای تماشاگران بی طرف. البته برای یان اوبلاک این چنین نیست. هر بار که دروازه‌بان اتلتیکومادرید برابر تیم کاتالانی قرار می گیرد آمار فوق العاده اش فرو می ریزد. آبی اناری های به معنای واقعی کریپتونایت (ماده خیالی با رنگ سبز که در داستان های سوپرمن نقطه ضعف این ابرقهرمان محسوب می شود) دروازه‌بان اسلوونیایی هستند.

در 16 بازی که اوبلاک از دروازه اتلتیکو برابر بارسلونا محافظت کرده است تنها یک بار توانسته است کلین شیت کند. فقط یک بار! یعنی تنها 6.25 درصد بازی ها را. این اتفاق در آوریل 2016 رخ داد که شاگردان دیگو پابلو سیمئونه در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با دو گل بارسا را شکست دادند و به نیمه نهایی صعود کردند.

عملکرد دروازه‌بان اسلوونیایی برابر همه تیم ها به جز بارسلونا فوق العاده بوده است. او در 215 بازی 161 بار دروازه اش باز شده است، یعنی هر 90 دقیقه 0.64 گل دریافت کرده است. اوبلاک همچنین در 143 بازی دروازه اش را بسته نگه داشته است (56.97 درصد بازی ها). با این حال برابر تیم کاتالانی میانگین 1.5 گل را به ثبت رسانده است که دو برابر آمار کلی اش محسوب می شود.

دروازه‌بان اتلتیکو در 10 دیدار این فصل 9 گل دریافت کرده است که چهار گل مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اتفاق افتاد. از طرفی اوبلاک در لالیگا تنها دو بار دروازه اش باز شده و در این میان از همه دروازه‌بان های حاضر در این رقابت ها بهتر عمل کرده است. اگر تیمی وجود داشته باشد که بتواند به این آمار درخشان پایان دهد آن بارسا است.

دیدار اتلتیکومادرید و بارسلونا امشب (شنبه) از هفته دهم لالیگا ساعت 23:30 در واندا متروپولیتانو برگزار می شود.

انتهای پیام