جمعه 13 مهر 1403

بارش‌های مونسون هند به مرکز سیستان و بلوچستان می‌رسد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بارش‌های مونسون هند به مرکز سیستان و بلوچستان می‌رسد

زاهدان - ایرنا - رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد گفت: بارش‌های مونسون هند بعدازظهر امروز در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان ادامه دارد اما انتظار می‌رود فردا این بارش‌ها به ارتفاعات مرکزی استان نیز کشیده شود.

علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بارش ها به صورت رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق و در برخی مناطق همراه با تندبادهای شدید خواهد بود.

وی افزود: با توجه به ویژگی بارش های رگباری احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان موقتی رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می شود در زمان بارش ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی خودداری شود. ملاشاهی از تشدید جریانات شمالی و افزایش شدت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: وزش این بادها منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود. وی ادامه داد: توصیه می شود زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در محیط های باز پرهیز شود و در ترددهای جاده ای نیز احتیاط شود.

*س_برچسب‌ها_س*