شنبه 31 شهریور 1403

بازتاب پیشنهاد جنجالی سرمربی اسپانیا: خسته نباشی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بازتاب پیشنهاد جنجالی سرمربی اسپانیا: خسته نباشی!

صحبتهای سرمربی تیم ملی اسپانیا و پیشنهاد او برای تغییر قوانین فوتبال خبرساز شده و مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا امشب در نیمه‌نهایی یورو به مصاف فرانسه می‌رود. لوئیس دلافوئنته، سرمربی لاروخا، که تیمش تا اینجا در یورو بهترین فوتبال را بازی کرده قبل از دیدار نیمه‌نهایی پیشنهادهایی مطرح کرد که امروز به شکلی گسترده بازتاب داشته است.

دلافوئنته به خبرنگاران گفت وقتی در تورنمنتی متمرکز مثل یورو حضور داریم و تیمها پشت سر هم در بازی‌های سخت به میدان می‌روند بهتر است وقت اضافه حذف شود و بازی‌ها بعد از 90 دقیقه به ضربات پنالتی برود.

این پیشنهاد دلافوئنته واکنشهای زیادی داشت. بسیاری از منتقدان او و اسپانیا به دلافوئنته یادآوری کردند که چند روز پیش تیمش در وقتهای اضافه موفق شد گل بزند و آلمان را 2-1 شکست بدهد. آنها به سرمربی اسپانیا می‌گفتند حالا که به لطف وقت اضافه به نیمه‌نهایی رسیدی می‌خواهی وقت اضافه حذف بشود؟

البته دلافوئنته در صحبتهای خود پاسخ این ادعاها را داده بود. او گفت:" البته نه در نیمه‌نهایی و فینال بلکه در مراحل قبل‌تر. این بازی‌ها را هم هیجان‌انگیزتر می‌کند چون بازیکنان می‌دانند که باید زودتر کار را تمام کنند".

باید یادآور شویم که پیشنهاد دلافوئنته چیز جدید و عجیب و غریبی نیست و همین حالا در کوپا آمه‌ریکا پیشنهاد او اجرایی می‌شود. در کوپا در مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی و همچنین بازی رده‌بندی از وقتهای اضافه 30 دقیقه‌ای خبری نیست و بازی‌ها بعد از 90 دقیقه در صورت تساوی به پنالتی کشیده می‌شود. البته در فینال کوپا در صورت پایان بازی در وقتهای قانونی با نتیجه مساوی شاهد دو وقت اضافه هستیم.

بازتاب پیشنهاد جنجالی سرمربی اسپانیا: خسته نباشی! 2