چهارشنبه 18 مهر 1403

بازگشت کورتوا: آمادگی فوری برای دورتموند و بارسا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بازگشت کورتوا: آمادگی فوری برای دورتموند و بارسا

تیبو کورتوا، دروازه‌بان رئال مادرید، تمرینات روی چمن را آغاز کرده و برای بازی‌های حساس مقابل دورتموند و بارسلونا آماده می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، تیبو کورتوا روند خوبی در بهبودی پس از مصدومیت داشته و در روزهایی که رئال با مصدومیت‌های زیادی مواجه شده، خبر دلگرم کننده‌ای به کادرفنی این تیم داده است.

شاگردان کارلو آنچلوتی در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بوروسیا دورتموند می‌روند و برای صدرنشینی در لالیگا هم مقابل بارسلونا بازی می‌کنند. همه این‌ها در یک هفته و به میزبانی سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود.

اما رئال ابتدا باید برای بازی در خانه سلتاویگو حاضر شود، جایی که احتمال بازگشت دروازه‌بان بلژیکی در نظر گرفته شده است. 20 روز از غیبت او می گذرد اما آن‌ها هیچ ریسکی نمی‌کنند.

بر اساس گزارش مارکا، این دروازه‌بان بلژیکی امروز تمرینات ویژه‌ای را در داخل و خارج از باشگاه بدنسازی انجام داد و پس از آسیب دیدگی از ناحیه پای چپ در دربی مادرید در 29 سپتامبر، برای اولین بار پا به زمین چمن گذاشت و وضعیت خودش را مورد آزمایش قرار داد.

آنچلوتی در یک کنفرانس مطبوعاتی مصدومیت این دروازه‌بان را تایید کرد و بر اهمیت ریکاوری این بازیکن برای بازگشت در زمان کوتاه تاکید داشت.

کورتوا دو مسابقه را از دست داده و آندری لونین جای او را گرفته است. اگرچه این تیم برابر لیل (1-0) شکست خورد، اما لونین فرم خوبی از خود نشان داد و سپس در پیروزی مقابل ویارئال (2-0) دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

اگرچه همه خواهان بازگشت کورتوا هستند، کادر مربیگری عجله‌ای ندارد، بهبودی کامل این دروازه‌بان بلژیکی را در اولویت قرار می‌دهد و این احتمال را می‌دهد که لونین برای یک بازی دیگر به دفاع از چارچوب دروازه ادامه دهد.

اهمیت کورتوا برای رئال غیرقابل انکار است: در 10 بازی‌ای که در این فصل انجام داده، چهار بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته و پس از بازگشت از مصدومیت رباط صلیبی، در 15 بازی تنها 7 گل دریافت کرده است. بازی‌های پیش رو، برابر سلتاویگو، دورتموند و بارسلونا، تعیین کننده خواهد بود و آنچلوتی امیدوار است بتواند روی دروازه‌بان تعیین کننده خود برای مدت بیشتری حساب کند.

بازگشت کورتوا: آمادگی فوری برای دورتموند و بارسا 2