سه‌شنبه 12 تیر 1403

بازی با ماسک وحشتناک است، خیلی اذیت می‌کند / امباپه: ممکن است بینی‌ام را بزنند، فدای سر فرانسه!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بازی با ماسک وحشتناک است، خیلی اذیت می‌کند / امباپه: ممکن است بینی‌ام را بزنند، فدای سر فرانسه!

کیلیان امباپه در نشست خبری بازی تیم ملی کشورش با بلژیک گفت مراحل حذفی تورنمنت جدید است و فرانسه برای پیروزی به میدان می‌رود.

به گزارش "ورزش سه"، فرانسه مدعی قهرمانی در یورو فردا شب در یک‌هشتم نهایی به مصاف بلژیک می‌رود. فرانسه‌ای که مرحله گروهی را آنقدرها که انتظار می‌رفت خوب پشت سر نگذاشت.

کیلیان امباپه امشب در نشست خبری پیش از دیدار با بلژیک پذیرفت که فرانسه مرحله گروهی خوبی نداشت، ولی وعده داد که در مرحله حذفی فرانسه متفاوتی خواهیم دید.

او در اظهاراتی جالب گفت این احتمال وجود دارد که حریفان بخواهند از شکستن بینی‌اش به عنوان نقطه ضعف استفاده کنند و عمدا به بینی‌اش ضربه بزنند. او البته گفت برای پیراهن فرانسه همه چیز را فدا می‌کنند و گفت بینی‌اش یک بار شکسته و نمی‌تواند برای بار دوم بشکند.

تجربه شکستن بینی‌ات در اولین بازی یورو؟ همان لحظه خیلی به ماجرا فکر نمی‌کردم. اصلا احساس نکردم بینی‌ام شکسته. وقتی دیدم دروازه‌بان حریف با چه ترس و وحشتی نگاهم می‌کند متوجه شدم که اتفاق بدی افتاده. خودم را در آینه دیدم و ای کاش ندیده بودم. دو روز عملا درست نخوابیدم و خیلی ناراحت بودم که نمی‌توانم مقابل هلند بازی کنم.

مشکل فرانسه در گلزنی؟ چرا گل نمی‌زنیم؟ چون از موقعیت‌هایی که خلق می‌کنیم به درستی استفاده نمی‌کنیم. این نباید در ذهن بچه‌ها ثبت شود. باید این الگوی ذهنی را بشکنیم. ولی در یک بازی مهمترین مسئله ساختن فرصت است. البته این که شما می‌گویید مشکل ما در مرحله گروهی بود و نباید پنهانش کنیم.

چرا بازیکنان بزرگ در یورو عملکرد خوبی ندارند؟ امیدوارم فقط فرانسه از خواب بیدار شود نه سایر رقبا. بله شکی نیست که مرحله گروهی سطح بالایی نداشتیم و حالا زمان آن است که خودمان را نشان بدهیم و سطح بازی‌مان را بالا ببریم. من هیچ شکی ندارم و تیم هم همین است.

نمی‌ترسی بازیکنان حریف بینی‌ات را هدف بگیرند؟ این یک احتمال است. من جراحی نکردم و بنابراین ممکن است هدف باشم. لواندوفسکی از عمد آن کار را نکرد و واکنش من از سر درد به شکل غریزی بود. به شکل غریزی به او توهین کردم ولی بچه‌ها بازی‌ها را تماشا می‌کنند و این را تکرار نخواهم کرد. ممکن است دوباره درد بکشم ولی من برای این پیراهن همه چیز را فدا می‌کنم. بینی من شکسته و برای بار دوم نخواهد شکست.

انتخابات فرانسه و صحبتی که درباره انتخابات داشتی؟ نظرم تغییر نکرده. نتایج ساعت 8 شب می‌آید و به محض پایان این نشست می‌روم نتایج را چک می‌کنم. امیدوارم اگر به دور دوم برود هم نتیجه به نفع ما باشد. فرانسه در مراحل حذفی بهتر خواهد شد؟ بله، حذفی یک رقابت جدید است. ما باید بهترین فرانسه ممکن باشیم و در غیر این صورت باید برگردیم خانه و برویم تعطیلات. کل تیمی ملی فرانسه این توان و قابلیت را دارد که از پس مقابله با این چالش‌ها برآید.

نظرت درباره بلژیک چیست؟ آنها به اسلواکی باختند، ولی ما هم هلند را نبردیم. ما لهستان را هم نبردیم. بلژیکی تیمی جوان است که عطش زیادی دارد که برای کشورش تاریخساز بشود. آنها همیشه بازیکنان درجه‌یکی داشته‌اند. شاید آنها باخت به ما در نیمه‌نهایی جام جهانی را فراموش نکرده باشند. وقتی می‌بازید به این زودی‌ها فراموش نمی‌کنید.

استفاده از ماسک محافظ چه حسی دارد؟ بازی با ماسک وحشتناک است. ماسکم را عوض کردم چرا که هر دفعه یک جای کار می‌لنگد. ماسک جلوی دید را می‌گیرد، عرق ریختن اذیت‌تان می‌کند و مجبورم ماسک را بردارم که عرق از صورتم بریزد. ولی چاره‌ای نیست. بدون ماسک نمی‌توانم بازی کنم. ولی خیلی اذیت می‌کند.

بازی با ماسک وحشتناک است، خیلی اذیت می‌کند / امباپه: ممکن است بینی‌ام را بزنند، فدای سر فرانسه! 2
بازی با ماسک وحشتناک است، خیلی اذیت می‌کند / امباپه: ممکن است بینی‌ام را بزنند، فدای سر فرانسه! 3
بازی با ماسک وحشتناک است، خیلی اذیت می‌کند / امباپه: ممکن است بینی‌ام را بزنند، فدای سر فرانسه! 4
بازی با ماسک وحشتناک است، خیلی اذیت می‌کند / امباپه: ممکن است بینی‌ام را بزنند، فدای سر فرانسه! 5