یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

باز هم آن روی شبه‌روشنفکر‌ها بالا آمد! + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
باز هم آن روی شبه‌روشنفکر‌ها بالا آمد! + فیلم

متظاهران به روشنفکری باز هم در یک نشست «انتقادی» تاب انتقادات را نیاوردند و روی واقعی خودشان را نشان دادند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هنوز خشم رئیس‌دولت اصلاحات علیه دانشجویان معترض به او و تهدیدش به بیرون‌انداختن آن‌ها و یا توهین چهره‌های پرمدعایی مثل مانی حقیقی و لیلا حاتمی به خبرنگاران و فحاشی‌های عبدالکریم سروش به دانشگاهیان و حوزویان و. از خاطره‌ها فراموش نشده است. این بار نیز رضا کیانیان (بازیگر) و مهدی یزدانی خرم (نویسنده روزنامه‌های غربگرا)، دو فرد سابقه‌دار در تظاهر به روشنفکری تاب نظرات مخالف خود را نیاوردند و جلسه صحبت و گفتگو را به میدان لمپنیسم تبدیل کردند.

در ویدئو‌های منتشر شده از نشست صنعت شهرت در منابع خبری، رضا کیانیان و یزدانی‌خرم در واکنش به صحبت‌های یک جامعه‌شناس در این نشست، رفتار‌هایی غیراخلاقی و دور از شأن یک ایرانی از خود نشان دادند. موسسه برگزار‌کننده این نشست، طی اطلاعیه‌ای عنوان کرد: «ما میزبان یک نشست در باب صنعت شهرت در سینمای ایران بودیم. میهمانان یک بازیگر محبوب، یک نویسنده سلبریتی و یک جامعه‌شناس بودند. دقایقی از گفتار جامعه‌شناس بر دو نفر دیگر گران آمد و کار بالا گرفت و به جدل کشیده شد. از توهین و پرده‌دری تا فریاد و اعمال لمس فیزیکی مبتنی بر خشونت در یک نشست فرهنگی اتفاق افتاد. پیغام‌هایی دادند و خواستار منتشر نشدن فیلم نشست شدند و آن را غیراخلاقی دانستند و خط و نشان‌های حقوقی و قضایی کشیدند.»

مهدی خویی جامعه‌شناس حاضر در این نشست نیز در یک توئیت نوشت: «نشستی راجع به مفهوم سلبریتی با حضور من، رضا کیانیان و مهدی یزدانی خرم برگزار شد. اول من حرف زدم. دو نفر دیگر اصلا از حرف‌های من خوششان نیامد. به این‌جا رسید که یزدانی به من گفت مارکسیست کثافت و با اشاره‌ای توهین آمیز و کیانیان با یقه‌گیری از من و داد و عربده، جلسه را ترک کردند.»