چهارشنبه 11 مهر 1403

بانوان سازمان نظام مهندسی با سخنگوی دولت و معاون امور زنان رئیس‌جمهور دیدار کردند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بانوان سازمان نظام مهندسی با سخنگوی دولت و معاون امور زنان رئیس‌جمهور دیدار کردند

«فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت امروز چهارشنبه 11 مهر 1403 نشستی مشترک با حضور «زهرا بهروز آذر» معاونت امور زنان رئیس‌جمهور و همچنین زنان عضو سازمان نظام مهندسی برگزار کرد.

سخنگوی دولت در این نشست با اشاره به جریان سازی زنان در جامعه، گفت: زنان برای جامعه، جامعه برای زنان و زنان برای توسعه می‌توانند موثر باشند.

مهاجرانی همچنین بر ضرورت شبکه سازی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی کارا میان زنان تاکید کرد و گفت: ما به عنوان زنان باید به نسل آینده تجربه انتقال بدهیم و نیاز به آموزش داریم.

موانع جنسیتی باید برداشته شود

زهرا بهروزآذر معاون زنان ریاست جمهوری نیز در این نشست با اشاره به این نکته که 61 درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند حضورشان را زمینه ساز تحول در جامعه دانست.

وی به زنان مهندس توصیه کرد که از زن و مادر بودنتان در حرفه خودتان استفاده کنید و در طراحی‌ها رد زنانه خودتان را بر جای بگذارید.

بهروز آذر تاکید کرد: در طراحی‌ها باید تمام اشکال تبعیض را رفع کنید؛ نقشه‌های شما باید خانواده محور، دوستدار کودک و دوستدار زنان باشد.

معاون زنان رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شما می‌توانید نقطه تغییر باشید، ادامه داد: هر جا که احتیاج به حمایت دولت باشد ما سعی می‌کنیم به شما کمک کنیم و معتقدیم که باید موانع جنسیتی را برداشت.

وی افزود: ما در بحث تبعیض‌های جنسیتی از شما حمایت خواهیم کرد و می‌توانیم تسهیلگر باشیم.

در این نشست زنان مهندس نیز مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح کردند و سامان بخشیدن به حق الزحمه‌های مهندسان از مهمترین مسائلی بود که توسط زنان مهندس مطرح شد.

همچنین در ادامه نشست زنان مهندس دغدغه‌های خود درباره مسائل و کیفیت ساخت و ساز، اهمیت حساس شدن نسبت به اجرای قانون نگهداری ساختمان‌ها و تلاش برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده را مطرح کردند.