چهارشنبه 4 مهر 1403

باورنکردنی؛ ماهی کوچک، نهنگ بزرگ را بلعید؛/ اولین شگفتی: اخراج غیرمنتظره اسپانیا از جام جهانی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
باورنکردنی؛ ماهی کوچک، نهنگ بزرگ را بلعید؛/ اولین شگفتی: اخراج غیرمنتظره اسپانیا از جام جهانی

تیم ملی ونزوئلا که در مرحله گروهی با هفت گل مقابل ایران له شده بود، در کمال ناباوری و شگفتی موفق شد اسپانیا را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد و حذف مدعی بزرگ را رقم بزند

به گزارش ورزش سه، اولین شگفتی جام جهانی فوتسال 2024 در مرحله یک هشتم نهایی و در نقطه‌ای رخ داد که کمتر کسی تصورش را داشت. اسپانیا در مصاف با ونزوئلا یکی از تیم‌های سوم برتر گروه‌ها که نمایش ضعیفی را در مرحله مقدماتی ارائه داده بود، کیش و مات شد و خیلی زود از آوردگاه بزرگ کنار رفت. مردان فده ویدال که به دنبال سومین قهرمانی خود بودند از همان ابتدا برای عبور از دفاع آهنین ونزوئلا که سورپرایز بود، به مشکل اساسی برخوردند.

اسپانیا و ونزوئلا برای اولین بار در جام جهانی مقابل همدیگر قرار گرفتند. لاروخا در نیمه حریف بیشتر توپ را در اختیار داشت، اما با دفاعی بسیار فشرده و ضدحملات خطرناک سریع مواجه شد. شوت هایی هم وجود داشت، اما موقعیت ها کم بود. حتی ضربه ایستگاهی که گوردیلو در آن واضح ترین شانس را برای گلزنی داشت، برای باز کردن دروازه کافی نبود.

در این بین ونزوئلا منتظر یک اقدام خوش شانس بود و در دقیقه 13 خوزه ویلالوبوس دروازه‌بان ونزوئلا با یک ضربه بلند که ابتدا قصد پاس را داشت روی اشتباه خسوس هررو موفق به گلزنی شد و دورترین گل جام جهانی را به ثمر رساند. نیمکت اسپانیا خواستار ویدیو ساپورت شد و اعتقاد داشتند که روی هررو خطا انجام شده، اما داورانی که در مرحله اول گل را تایید کردند، پس از بازبینی صحنه روی تصمیم خود ایستادند.

سه دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، بالاخره اسپانیا روی حرکت انفرادی کاتلا که سازمان دفاعی ونزوئلا را بر هم ریخت و پاس این بازیکن به رائول گومز گل تساوی را به ارمغان آورد. پس از این گل، انتظار می‌رفت اسپانیا با گل‌های بیشتری به استقبال پایان بازی برود. آن‌ها چند دقیقه بعد می‌توانستد گل دوم را توسط رائول به ثمر برسانند، اما زننده گل نخست به شکلی باورنکردنی دروازه خالی را از دست داد. ونزوئلا باز هم با تاکتیک بی نقص دفاعی، تیم فده ویدال را عذاب داد و 81 ثانیه به پایان مسابقه، کارلوس سائز از روی پاس ضربه کرنر با شوتی فوق العاده دروازه اسپانیا را باز کرد و سقوط و حذف اسپانیا یکی از مدعیان قهرمانی را رقم زد.

با این شگفتی، ونزوئلا که حالا قرعه‌ای ترسناک خواهد بود در دیدار یک چهارم نهایی به مصاف اوکراین می‌رود و این شانس بزرگ را دارد تا برای اولین بار در تاریخ خود به جمع چهار تیم پایانی راه پیدا کند.

باورنکردنی؛ ماهی کوچک، نهنگ بزرگ را بلعید؛/ اولین شگفتی: اخراج غیرمنتظره اسپانیا از جام جهانی 2
باورنکردنی؛ ماهی کوچک، نهنگ بزرگ را بلعید؛/ اولین شگفتی: اخراج غیرمنتظره اسپانیا از جام جهانی 3
باورنکردنی؛ ماهی کوچک، نهنگ بزرگ را بلعید؛/ اولین شگفتی: اخراج غیرمنتظره اسپانیا از جام جهانی 4
باورنکردنی؛ ماهی کوچک، نهنگ بزرگ را بلعید؛/ اولین شگفتی: اخراج غیرمنتظره اسپانیا از جام جهانی 5