چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

بایرن با او خواب قهرمانی می‌بیند / معرفی دفاع راست ایده‌آل: یاشوا کیمیش

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بایرن با او خواب قهرمانی می‌بیند / معرفی دفاع راست ایده‌آل: یاشوا کیمیش

یاشوا کیمیش در شبی که در پست دفاع راست، پستی که به آن هیچ علاقه‌ای ندارد بازی می‌کرد با یک ضربه سر بایرن را به نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ برد.

به گزارش "ورزش سه"، کیمیش عاشق بازی کردن در مرکز زمین است. او به بازی در دفاع راست نه تنها بی‌علاقه است بلکه از صحبت‌های هر از چند گاه کیمیش پیدا است که از این پست نفرت دارد.

با اینحال کیمیش دیشب در همین پست درخشان بود. درخشان به معنای واقعی کلمه. کیمیش چه در بازی رفت و چه در بازی برگشت گابریل مارتینلی را از جریان بازی محو کرده بود. در طول دو مسابقه او با نظمی فوق‌العاده به همه مدافعان دنیا درس چطور دفاع کردن داد و در نهایت با ضربه سر تماشایی‌اش بایرن را به نیمه‌نهایی رساند.

چه در آلمان و چه در دیگر کشورها همه مشغول ستایش از کیمیش هستند. او بعد از بازی به صراحت گفت در طول فصل نتوانسته بود آنطور که باید برای تیمش بدرخشد چرا که به اندازه کافی حمایت نشده بود.

خاطرات لیسبون 2020 با اینکه کیمیش پست دفاع راست را دوست ندارد ولی او در دو بازی با آرسنال نشان داد در این پست می‌تواند یکی از بهترینهای دنیا باشد. کیمیش در آنچه از فصل باقی مانده، در دو مرحله مهم از چمپیونزلیگ اگر بایرن بتواند رئال را حذف کرده و به فینال برسد، کیمیش برگ برنده توماس توخل خواهد بود.

آخرین باری که بایرن موفق شد چمپیونزلیگ را بالای سر ببرد فینال 2020 لیسبون بود. کیمیش در آن مسابقه هم ستاره اصلی بایرن بود و آلمان‌ها امیدوارند در فینال 2024 ومبلی هم بتوانند همین جمله را درباره ستاره آهنین‌شان بگویند.

بایرن با او خواب قهرمانی می‌بیند / معرفی دفاع راست ایده‌آل: یاشوا کیمیش 2
بایرن با او خواب قهرمانی می‌بیند / معرفی دفاع راست ایده‌آل: یاشوا کیمیش 3