سه‌شنبه 3 مهر 1403

با این روش 4 مرحله‌ای به راحت در خانه عطر مخصوص خود را بسازید

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
با این روش 4 مرحله‌ای به راحت در خانه عطر مخصوص خود را بسازید

فرارو - وقت آن است که از صرف عطر‌های شرکتی تکراری دست بکشید و بجای آن یک رایحه خاص برای خودتان بسازید!

به گزارش فرارو به نقل از بتر ایندیا، انتخاب یک عطر مناسب و باب میل یک چالش واقعی است. پس از چند دور اول آزمایش، تمام عطر‌ها بوی یکسانی می‌دهد و پس از گذراندن زمان زیادی در نهایت عطری را می‌خرید که باب سلیقه شما نیست.

ساده‌ترین راه برای رهایی از این نگرانی ساخت عطر مخصوص خودتان در خانه است! این روش بسیار راحت است و خرج زیادی نیز ندارد. حتی می‌توانید با مواد طبیعی موجود در خانه عطری منحصر به فرد برای خودتان بسازید.

پیش از شروع، باید یک نکته مهم را به خاطر بسپارید: هر عطر از سه نت تشکیل شده است؛ نت بالایی، میانی و پایه.

نت‌های بالایی: این رایحه‌ای است که بلافاصله پس از استفاده تشخیص می‌دهید. این رایحه سبک‌ترین است و به سرعت تبخیر می‌شود. اگرچه به سرعت تبخیر می‌شود، اما بسیار مهم است، زیرا برداشت اولیه از عظر را ایجاد می‌کند. این نت معمولاً شامل رایحه‌های مرکبات و گیاهان است.

نت‌های میانی: نت‌های بالایی پس از تبخیر به آرامی به نت میانی تبدیل می‌شوند. این نت نیز ملایم است، اما مهم است. نت میانی جوهره عطر را تشکیل می‌دهد و بیشترین میزان ماندگاری در بین نت‌ها را دارد. این نت‌ها اغلب شامل گل رز، برگ لیمو و اسطوخودوس می‌شوند.

نت‌های پایه: نت‌های پایه برای دوره خشک شدن عطر ضروری هستند و اثر ماندگاری بر عطر ایجاد می‌کنند. نت‌های پایه می‌توانند شامل رایحه‌هایی مانند وانیل، نعناع و چوب سدر باشند.

آنچه برای تهیه عطر خاص خود نیاز دارید

1. صافی استیل 2. قیف 3. روغن حاوی: روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین، روغن هسته انگور (2 قاشق غذاخوری) 4. آب آشامیدنی (2.5 قاشق غذاخوری) 5. الکل پزشکی 6(قاشق غذاخوری) 6. اسانس: 9 قطره برای نت‌های اولیه، 15 قطره برای نت‌های میانی، 6 قطره برای نت‌های پایه (رایحه‌ها را به دلخواه انتخاب کنید) 7. دو بطری شیشه‌ای با در ضد هوا

طرز تهیه

1. روغن حامل انتخابی را در بطری شیشه‌ای ریخته و قطره‌های اسانس را به ترتیب نت‌های پایه، میانی و بالایی اضافه کنید. 2. الکل را اضافه کرده و درب بطری را محکم ببندید. برای جلوگیری از تکان خوردن، بطری را به مدت دو روز کنار بگذارید. شدت رایحه عطر بستگی به مدت زمانی دارد که بطری را کنار می‌گذارید؛ بنابراین اگر به دنبال یک عطر قوی هستید، بهتر است دو هفته صبر کنید. 3. هنگامی که از شدت رایحه راضی شدید، آب آشامیدنی را به مخلوط اضافه کنید و به مدت یک دقیقه خوب تکان دهید. 4. عطر را با استفاده از صافی و قیف استیل به بطری شیشه‌ای دیگری منتقل کنید و برای سهولت در استفاده عطر ار یک در اسپری استفاده کنید. عطر خاص شما به همین راحتی آماده استفاده است.

تهیه عطر خانگی یک فعالیت آخر هفته عالی و یک هدیه ایده‌آل برای دوستانتان است!

از دست ندهید

آیا نوشیدن روزانه آب پرتقال برای سلامتی مضر است؟

کیک پسته و لیمو؛ یک عصرانه خاص و خوشمزه

دسر آناناس و بستنی، یک دسر خوشمزه و لاکچری

این ویتامین‌ها برای شما خطرناک هستند