جمعه 31 فروردین 1403

با راه اندازی سیستم VAR حق هیچ تیمی ضایع نمی‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
با راه اندازی سیستم VAR حق هیچ تیمی ضایع نمی‌شود

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص دیدار با استقلال توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید مطهری، مربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص دیدار با استقلال گفت: تیم پرسپولیس در طول بازی با برنامه بازی کرد و مدافعان وسط ما در این بازی به هیچ وجه به زیر توپ نمی‌زدند و سعی می‌کردند در کانال‌های مرکزی یا کناری بازیسازی کنند. من به یاد ندارم در بازی دربی بازیکنان یک تیم تواسنته باشند 500 پاس به یکدیگر بدهند و بازی را به خوبی در کنترل خود داشته باشند. ما در این بازی موقعیت‌های 100 درصدی به وجود نیاوردیم، اما توانستیم چهار تا پنج موقعیت بالای 70 درصد ایجاد کنیم.

او ادامه داد: استقلال در این بازی با سه هافبک و سه مهاجم بازی می‌کرد و در هر شرایطی آن‌ها نسبت به سیستم 2-4-4 برتری نفری داشتند، اما ما با تبدیل هایمان این برتری نفری را از آن‌ها گرفتیم. مردم دوست دارند در بازی دربی گل زده شود، اما ما نباید نیمه خالی لیوان را ببینیم و نباید کلیت بازی را زیر سئوال ببریم. ما در این بازی ترسو بازی نکردیم و مدل بازی ما در گذشته نیز این موضوع را ثابت کرده است.

او بیان کرد: فشاری که فضای مجازی روی بازیکنان می‌گذارد باعث می‌شود بازیکنان فوتبالی که دلشان می‌خواهد را ارائه ندهند. تیمی که در دربی بازنده شود به صورت وحشتناکی زیر سئوال می‌رود. ما تا هفته چهارم 2 برد، یک مساوی و یک باخت کسب کرده بودیم و از من سئوال می‌شد که چرا پرسپولیس وارد بحران شده است و کجای دنیا این فشار روی تیم‌های بزرگ گذاشته می‌شود.

*س_اشتباهات داوری باعث شد بازیکنان و سرمربی پرسپولیس به کارت زرد دریافت کنند_س*

مطهری درباره داوری دربی پایتخت گفت: من دوست داشتم که فقط در مورد مسائل فنی صحبت کنم، اما می توان اشتباهات داوری در 8 هفته اخیر لیگ برتر برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال را بررسی کرد تا مشخص شود کدام تیم در این خصوص منفعت و ضرر کرده است. موعود بنیادی فر داور بازی انسان بسیار با شخصیتی است و علی رغم تلاششان اشتباهاتی نیز داشتند و در صحنه‌ای که خطای روی امید عالیشاه نگرفته نشد به نوعی شرایط بازی تغییر کرد و تیم ما را عصبی کرد و به اشتباه به عالیشاه و گل محمدی سرمربی پرسپولیس کارت زرد داده شد و در صحنه‌ای که مهدی ترابی کارت زرد گرفت، اصلا او خطایی را مرتکب نشده بود و بازیکنان ما به صورت فنی کارت زرد دریافت نکردند و به دلیل اشتباهات داوری کارت زرد گرفتند.

*س_با راه اندازی سیستم VAR حق هیچ تیمی ضایع نمی‌شود_س*

او افزود: در خصوص مسائل داوری نباید با هوچیگری داوران را تحت فشار بگذاریم. هر هفته تیم‌های ما علیه داوران بیانیه می‌دهند و داوران را تحت فشار می‌گذارند و این مورد در فوتبال اروپا دیده نمی‌شود و من مخالف این موضوع هستم. خیلی از کارشناسان داوری پس از دیدن صحنه داوری بازی اعلام کردند که خطای پنالتی رخ نداده است و نمیدانم ژستد چگونه از پشت به زمین می‌افتاد. من در نشست خبری پیش از بازی نیز اعلام کردم که به نفع داوران و تیم‌ها است که VAR در کشورمان راه اندازی شود و حقی از هیچ تیمی ضایع نمی‌شود.

مربی پرسپولیس درباره وضعیت بازیکنان تاجیک این تیم گفت: این بازیکنان با ما تمرین می‌کنند، اما هنوز پول به صورت کامل به حساب کالدرون سرمربی سابق پرپسولیس واریز نشده است و متاسفانه ما نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید

با راه اندازی سیستم VAR حق هیچ تیمی ضایع نمی‌شود 2