دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

با سرمایه‌گذاری 200 تا 600 میلیون یورویی / شرکت آمریکایی خریدار سهام پی‌اس‌جی شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
با سرمایه‌گذاری 200 تا 600 میلیون یورویی / شرکت آمریکایی خریدار سهام پی‌اس‌جی شد

گروه سرمایه‌گذاری "Arctos Sports Partners" قصد خرید 5 تا 15 درصد سهام باشگاه پاری سن ژرمن را دارد.

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن در راستای تغییری که سرانش پیش بینی کرده اند، در ماه های آینده دوران جدیدی را آغاز خواهد کرد. علاوه بر پایان پروژه کهکشانی ها (با جدایی احتمالی مسی و نیمار)، اهداف نقل و انتقالاتی باشگاه به سمت جذب بازیکنان جوان و نیز پرورش استعدادهای جوان در آکادمی خواهد رفت. این باشگاه امسال یک شهرک ورزشی جدید را افتتاح خواهد کرد که در منطقه ایولین قرار دارد و همچنین به دنبال سهامداران جدید برای این مهم خواهد بود. مشارکتی کوچک با هدف تزریق پول به خزانه باشگاه تحت حاکمیت دولت قطر.

در طول جام جهانی، ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن، تایید کرد که به دنبال سرمایه‌گذاران جدیدی است که تحت هیچ شرایطی به معنای پایان کار گروه سرمایه گذاری ورزشی قطر، که سرمایه‌گذاری در تیم پایتخت فرانسه را در سال 2011 آغاز کرد، نیست. در حال حاضر سه صندوق سرمایه گذاری هستند که علاقه خود را برای خرید بخشی کوچک از سهام باشگاه پاریسی ابراز کرده اند. گروه Arctos Sports Partners آخرین خریداری است که به این لیست می پیوندد و جدی‌ترین آنها نیز محسوب می شود.

این صندوق سرمایه‌گذاری آمریکایی که دارایی آن به 7000 میلیون یورو می رسد و دارنده سهام در "Fenway Sports Group"، مالک باشگاه لیورپول، است، در 30 آوریل و شب شکست 1-3 پی اس جی مقابل لوریان، نمایندگانش را به پارک دو پرنس فرستاد و مذاکرات، کمی بعد با مدیران باشگاه شروع شد.

درصد سهامی که سرمایه گذار جدید در اختیار خواهد داشت، بین 5 تا 15 درصد خواهد بود. ارزش فعلی باشگاه بیش از 4000 میلیون یورو است، بنابراین مبلغ عملیات می تواند از 200 به 600 میلیون یورو برسد.

لازم به ذکر است که 12 سال پیش، قطر تمام سهام پاری سن ژرمن را به مبلغ 70 میلیون خرید و رشد اقتصادی بی‌سابقه‌ای را در فرانسه تجربه کرده است.

با سرمایه‌گذاری 200 تا 600 میلیون یورویی / شرکت آمریکایی خریدار سهام پی‌اس‌جی شد 2
با سرمایه‌گذاری 200 تا 600 میلیون یورویی / شرکت آمریکایی خریدار سهام پی‌اس‌جی شد 3