جمعه 30 شهریور 1403

با شایستگی به فینال رسیدیم و جام می‌خواهیم / ترزیچ: دورتموند می‌تواند هر تیمی را ببرد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
با شایستگی به فینال رسیدیم و جام می‌خواهیم / ترزیچ: دورتموند می‌تواند هر تیمی را ببرد

ادین ترزیچ، سرمربی دورتموند، در آستانه دیدار با رئال در فینال چمپیونزلیگ به سایت یوفا گفت تیمش می‌تواند هر حریفی را شکست بدهد.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه امروز ستاره‌های رئال مادرید در مصاحبه‌هایی با تلویزیون باشگاه همه از قهرمانی در چمپیونزلیگ گفتند و به هواداران وعده جام دادند، ادین ترزیچ، سرمربی حریف آنها در فینال در مصاحبه‌ای با سایت یوفا پاسخ رئالی‌ها را داد و گفت تیمش می‌تواند هر حریفی را شکست بدهد.

دورتموند با هدایت ترزیچ با پشت سر گذاشتن حریفانی مثل نیوکسل، میلان، آیندهوون، اتلتیکو مادرید و پاری سن ژرمن به فینال رسیده و با نگاهی خوشبینانه به فینال ومبلی به دنبال این است که دومین قهرمانی اروپایی تاریخ باشگاه را جشن بگیرد.

قهرمانی دورتموند در 1997؟ من چهارده سالم بود و متاسفانه آن روز در مونیخ محل برگزاری فینال نبودم. ولی در شهر خودم بازی را روی صفحه بزرگ در میدان شهر تماشا کردم. روز بعد برای خوشامدگویی به تیم به فرودگاه رفتم. آن فینال را بارها و بارها تماشا کرده‌ام. آن روز برای هواداران دورتموند روز خیلی خاصی بود. اگر از هر کس در شهر دورتموند بپرسید رنگ شهر چیست بدون معطلی می‌گوید زرد و مشکی. باشگاه نماد شهر و شهر نماد باشگاه است.

صعود دورتموند به فینال ومبلی با ترزیچ؟ روز اول مرحله گروهی در پاریس خیلی ناامیدکننده بودیم و در بازی دوم مقابل میلان هم به تساوی رسیدیم. از روز سوم و پیروزی مقابل نیوکسل بود که باور کردیم می‌توانیم در این دوره موفق بشویم. در مراحل حذفی می‌دانستیم که کار مرحله به مرحله سخت‌تر می‌شود ولی در عین حال به جام نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. همه کار کردیم تا به قهرمانی نزدیک‌تر بشویم و حالا که موفق بودیم می‌خواهیم قدم آخر را هم محکم برداریم.

مواجهه با غولی مثل رئال مادرید؟ ما عالی کار کردیم و با شایستگی به فینال رسیدیم. البته که با تیمی بسیار قوی روبرو می‌شویم که تجربه بالایی دارد ولی همه می‌دانیم که در یک تک‌بازی همه چیز ممکن است. اگر 10 بار با رئال بازی کنیم شاید خیلی سخت باشد که تعداد بردهایمان بیشتر از آنها باشد ولی در تک‌بازی، در 90 دقیقه یا 120 دقیقه و پنالتی‌ها می‌توانیم هر حریفی در دنیا را شکست بدهیم.

قهرمانی در چمپیونزلیگ برای دورتموند چه قدر باارزش است؟ خیلی. این مهمترین عنوانی است که یک باشگاه می‌تواند به دست بیاورد. ما در تاریخ باشگاه فقط یک بار موفق شده‌ایم و این نشان می‌دهد فینال امسال چقدر برایمان ویژه است. بردن جام مقابل تیمی به این قدرت باعث می‌شود قهرمانی در تاریخ باشگاه ماندگار شود. تیمی که متحد و مثبت بماند، شجاعت و مقاومت نشان بدهد می‌تواند در نهایت جشن بگیرد.

با شایستگی به فینال رسیدیم و جام می‌خواهیم / ترزیچ: دورتموند می‌تواند هر تیمی را ببرد 2