چهارشنبه 4 مهر 1403

با کاشت نهال بادام پایه تلخ؛ نگران زمین‌های بایر کم آب نباشید!

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
با کاشت نهال بادام پایه تلخ؛ نگران زمین‌های بایر کم آب نباشید!

نهال بادام پایه تلخ یکی از محبوب‌ترین ارقام نهال‌های بادام در کشور ایران است. این رقم نهال‌های بادام به دلیل اصلاحات ژنتیکی که روی پایه آن‌ها ایجاد می‌شود دارای مقاومت فراوانی در برابر کم آبی، شوری و آهکی هستند.

رپرتاژ آگهی: کشور ایران در منطقه‌ی جغرافیایی گرم و خشک قرار گرفته است. این شرایط جوی باعث شده تا بسیاری از محصولاتی که به آب فراوانی نیازمند هستند؛ رشد خوبی را از خود نشان ندهند. همین موضوع یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های کشاورزان و باغداران را بوجود می‌آورد. آن‌ها از کاشت نهال در زمین‌های خشک و کم آب هراسان هستند. زحمت فراوان و نتیجه‌ای که سودی به همراه نداشته باشد خوشایند نیست.

در میان تمام این نگرانی‌ها نهالستان رویال نهال بزرگ‌ترین نهالستان ایران برای باغداران و کشاورزانی که دارای زمین‌های بایر و کم آب هستند خبر خوبی دارد. رویال نهال به کمک مهندسین با تجربه و حرفه‌ای خود توانسته است نهال‌های بادام پایه تلخی را تولید کنند که در مقابل کم آبی مقاومت فراوانی داشته باشند. این نهال‌ها پیوندی و اصلاح شده هستند.

چرا نهال بادام پایه تلخ؟

در میان تنوع فراوان ارقام نهال‌ها ممکن است برای بسیاری سوال باشد که چرا باید نهال بادام پایه تلخ را انتخاب کنیم؟

برای زمین های کم آب و خشک دایره ی انتخاب رقم نهال چندان گسترده نیست. نهال ها برای این که رشد خوبی داشته باشند و به ثمردهی برسند نیازمند آب هستند. آب مایعی زندگی بخش برای تمامی انسان ها، حیوانات و حتی گیاهان است؛ اما نهال های بادام پایه تلخ رویال نهال از این قضیه مستثنی است. این نهال های بادام دارای مقاومت فراوان در مقابل کم آبی و خشکسالی هستند.

گرمای طاقت فرسا و کمبود آب سال های اخیر کشور ایران باعث شده تا استفاده و کاشت نهال بادام پایه تلخ رویال نهال نسبت به ارقام دیگر بسیار پرطرفدارتر باشد.

نهال بادام پایه تلخ؛ سازگار با سخت‌ترین شرایط محیطی

به طور کلی نهال‌های بادام نسبت به سایر نهال‌های دیگر حساسیت کم‌تری به شرایط و محیط کاشت دارند. نهال بادام پایه تلخ نیز از این قضیه مستثنی نیست.

نهال بادام پایه تلخ رویال نهال را می‌توان در چنین شرایطی کاشت:

  • در صورتی که زمین کشاورزی دارای آب کم یا حتی بدون آب است، نهال بادام پایه تلخ را می‌توان به صورت دیم کاشت. در روزهای آغازین کاشت به رسیدگی بیش‌تر و آبیاری منظم‌تری نیازمند هستند؛ اما بعد از آن می‌توان حجم آبیاری را کاهش داد.

  • زمین‌هایی که دارای شن، سنگلاخ یا رس هستند و برای کاشت سایر نهال‌های دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرند، می‌توان برای کاشت نهال بادام پایه تلخ مورد استفاده قرار داد.

  • به دلیل عدم نیاز این نهال ها به آب فراوان، در شرایط گرم و خشک رشد خوبی را از خود نشان می‌دهند.

با کاشت نهال بادام پایه تلخ رویال نهال علاوه بر کسب سود می‌توان زمین‌های بایر و بلا استفاده‌ای که سال‌های متوالی بدون کاشت دور افتاده‌اند را دوباره زنده کرد.

همه چیز درباره نهال بادام پایه تلخ رویال نهال

نهال های بادام پایه تلخ رویال نهال یکی از محبوب‌ترین ارقام نهال های این نهالستان است. این نهال ها به کمک جدیدترین متد روز دنیا و بر اساس استانداردهای جهانی اصلاح شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. شرایط جغرافیایی مناسب ایران برای کاشت نهال بادام پایه تلخ باعث شده تا انتخاب مناسبی جهت احداث باغ میوه به شمار آید.

رویال نهال علاوه بر بهبود قدرت نهال در مقابل شرایط نامساعد، روی ثمردهی نهال های بادام نیز تمرکز ویژه ای داشته است. با وجود این که نهال های بادام رویال نهال روی پایه نهال های بادام تلخ پیوند زده می شوند اما محصول نهایی آن ها اصلا تلخ نیستند! بادام های حاصل از این نهال ها دارای طعمی شیرین و رنگی سفید بوده و از بهترین محصولات صادراتی ایران به شمار می‌آیند.

شاخه های این رقم از نهال های بادام پایه تلخ از قدرت زیادی برخوردار بوده و به راحتی دچار شکستگی نمی‌شوند. ارتفاع آن ها گاهی به 5 متر نیز می رسد. این نهال ها را می‌توان در باغ، زمین‌های کشاورزی و حتی حیاط خانه کاشت.

مدت زمان باردهی نهال بادام پایه تلخ رویال نهال

این که این رقم نهال ها چه زمانی شروع به باردهی می‌کنند سوالی است که جواب قطعی ندارد، چون به طور کلی ثمردهی آن ها به عوامل مختلفی وابسته است. اما به طور معمول چیزی حدود 1 الی 2سال طول می‌کشد تا نهال های بادام پایه تلخ به بار بنشینند.

عوامل متعددی همچون رقم نهال انتخاب شده، آب و هوای محیط محل کاشت و کیفیت نهال بادام روی زمان باردهی این نهال تاثیر گذار هستند. در برخی مناطق ایران ممکن است اولین ثمردهی نهال حتی تا 10 سال نیز طول بکشد که این زمان باردهی طولانی ممکن است نشانه ای از کیفیت پایین نهال باشد.

نهال بادام سالانه چقدر محصول تولید می‌کند؟

حجم محصول تولیدی نهال بادام کاملا وابسته به کیفیت و مراقبت‌های مربوط به آن است. هر چقدر نکات مربوط به نگهداری از نهال  به خوبی رعایت شود مسلمأ محصول برداشتی بیشتر خواهد بود. اما به طور معمول هر نهال بادام پایه تلخ سالانه چیزی حدود 20 تا 30 کیلوگرم بادام تولید می‌کند.

نهال بادام رویال نهال چند سال عمر می‌کند؟

عمر مفید و اقتصادی نهال بادام  حدودا 20 تا 30 سال است. اما همانطور که گفتیم این رقم عددی تخمینی است. امروزه ما به خوبی می‌دانیم که مراقبت و نگهداری از نهال‌ها به طور مستقیم روی عمر و سلامت نهال تاثیر گذار هستند. هرس کردن به موقع و اصولی، آبیاری به اندازه، سم پاشی و آفت زدایی و استفاده از کودهای آلی باعث افزایش طول عمر نهال‌های شما خواهند شد.

قیمت نهال بادام رویال نهال

تمامی نکات گفته شده درباره نهال بادام ممکن است شما را به خرید نهال بادام از نهالستان رویال نهال ترغیب کند. قیمت نهال بادام پایه تلخ در نهالستان رویال نهال نسبت به سایر نهالستان‌های دیگر بسیار مناسب تر است. رویال نهال با دانش چندین و چند ساله عرضه کننده‌ی مستقیم نهال بادام به شمار می‌آید؛ بنابراین قیمت نهال در این نهالستان با سایرین بسیار متفاوت خواهد بود.

وجود تنوع فراوان در ارقام نهال‌های بادام باعث شده تا نتوان قیمت دقیقی را برای آن‌ها در نظر گرفت. نوع رقم نهال، کیفیت و نوسانات موجود در بازار روی مبلغ نهایی تاثیر می‌گذارند.

رویال نهال؛ نهالستانی که از انتخاب آن هرگز پشیمان نمی‌شوید!

رویال نهال مجموعه‌ای برگرفته از گروهی مهندسین کشاورزی با تجربه در زمینه اصلاح و تولید نهال است. تمامی این عزیزان با تلاش‌های شبانه روزی توانسته‌اند نهال‌های بادام پایه تلخی را تولید کنند که در زمین‌های کم آب و خشک، خاک سنگلاخت، شن و رس به خوبی رشد کنند.

تمامی نهال‌های این نهالستان معتبر با گارانتی سلامت محصول، ضمانت نامه، خدمات پس از فروش طولانی، مشاوره‌های تلفنی و حتی نهال‌های لیبل دار ارائه می‌شوند. خدمات ارائه شده از سوی نهالستان رویال نهال برای جلب رضایت مشتریان عزیز این نهالستان است.

نحوه خرید نهال بادام پایه تلخ از رویال نهال

ما در رویال نهال جهت تسهیل فرآیند خرید نهال بادام پایه تلخ، دو روش متفاوت را برای مشتریان عزیز در دسترس قرار داده‌ایم.

روش اول: به سایت royalnahal.com مراجعه کنید. در این صفحه شما لیستی از تمامی نهال‌های موجود در رویال نهال را مشاهده خواهید کرد. پس از انتخاب نهال بادام پایه تلخ به صفحه پرداخت رفته و خرید خود را نهایی کنید.

روش دوم: از طریق شماره تماس‌هایی که در این قسمت قرار می‌دهیم می‌توانید به صورت تلفنی نهال مد نظر خود را انتخاب و خرید کنید.

09141811520

09301811520

09201811520

04445231520

--> اخبار مرتبط

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

با کاشت نهال بادام پایه تلخ؛ نگران زمین‌های بایر کم آب نباشید! 2
با کاشت نهال بادام پایه تلخ؛ نگران زمین‌های بایر کم آب نباشید! 3
با کاشت نهال بادام پایه تلخ؛ نگران زمین‌های بایر کم آب نباشید! 4