سه‌شنبه 17 مهر 1403

با کمک این 5 روش اعتماد به نفس خود را به رخ بکشید!

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
با کمک این 5 روش اعتماد به نفس خود را به رخ بکشید!

فرارو - درک و تسلط بر ظرافت‌های زبان بدن باعث می‌شود شما با اعتماد به نفس‌تر به نظر برسید و تعاملات شخصی و حرفه‌ای موفقی داشته باشید.

به گزارش فرارو به نقل از تایمز اینترتینمنت، مهم‌ترین بخش از تسلط بر زبان بدن ارتباط چشمی است. هنگام صحبت کردن، برقرار کردن تماس چشمی بسیار مهم است. خوبی برقرار کنید. ارتباط چشمی نشان می‌دهد شما به گفتگو اهمیت می‌دهید و در عین حال قاطع هستید. با این حال بهتر است به فرد مقابل خیره نشوید، زیرا ممکن است ترسناک به نظر برسد. هدف، برقراری تماس چشمی متعادل در حین صحبت و گوش دادن است. ارتباط چشمی به ایجاد اعتماد و ارتباط با مخاطبان کمک می‌کند.

صاف ایستادن و وضعیت بدن نیز یکی از بخش‌های اصلی زبان بدن مثبت است. صاف بایستید و شانه‌هایتان را به عقب و سرتان را بالا نگه دارید. این وضعیت بدنی نشان دهنده اعتماد به نفس و آمادگی است. قوز کردن فرد را نامطمئن یا غیرقابل اعتماد نشان می‌دهد. وضعیت بدنی خوب نه تنها سلامت جسمانی شما، بلکه عزت نفستان را نیز بهبود می‌بخشد. وقتی با حالت بدنی صاف و استوار وارد اتاقی می‌شوید، توجه و احترام را به خود جلب می‌کنید و تأثیر مثبتی بر اطرافیان خود می‌گذارید.

تن صدای ثابت نیز احساس اعتماد به نفس و وضوح را به دیگران منتقل می‌کند. بهتر است از کلماتی که شما را نامطمئن نشان می‌دهند استفاده نکنید. آهسته و صحیح صحبت کردن را تمرین کنید و در صورت لزوم در میان حرفتان مکث کنید به افکارتان جهت بدهید. این کار صحبت‌های شما را تاثیرگذارتر می‌کند و به شما فرصتی می‌هد تا فکر کنید و پاسخی متفکرانه بدهید. لحن آرام و خونسرد نیز می‌تواند در تنش زدایی از موقعیت‌های تنش زا مفید باشد و به متقاعد کردن مخاطبانتان کمک کند.

وقتی وارد اتاق می‌شوید، برای بستن در نچرخید، زیرا باعث می‌شود تصور شما را ذهن مخاطبانتان کمرنگ شود. در عوض، در را پشت سر خود ببندید و ارتباط چشمی را نیز فراموش نکنید. این حرکت کوچک اعتماد به نفس و قدرت شما را نشان می‌دهد و همچنان تمرکز حاضران را بر شما حفظ می‌کند. این عمل نشان می‌دهد شما از جرکات خود مطمئن هستید.

سعی کنید در حالت چهره خود نیز تعادل را حفظ کنید و احساسات خود را کنترل کنید. بهتر است همیشه چهره‌ای دلپذیر و خندان داشته باشید. این حالت چهره باعث می‌شود با اعتماد به نفس‌تر به نظر برسید و به پنهان کردن احساسات و عصبانیتتان در موقعیت‌های خاص کمک می‌کند.

فردی که چهره‌ای شاد و خندان دارد، خوشایندتر به نظر می‌رسد و در کنترل موقعیت‌های احساس بهتر از کسانی که چهره عبوسی دارند عمل می‌کنند. لبخند زدن نه تنها شما را زیبا می‌کند، بلکه باعث می‌شود در هر جمعی، اجتماعی و با اعتماد به نفس به نظر برسید.

از دست ندهید

چیلبیر یا تخم مرغ ترکی؛ صبحانه خوشمزه ترکیه‌ای

با کمک این 5 روش اعتماد به نفس خود را به رخ بکشید!

این ترشی بادمجان خاص و خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید!

آیا خواب‌هایتان رنگی است یا سیاه و سفید؟ / دلیل علمی این تفاوت چیست؟