دوشنبه 23 مهر 1403

بخش خصوصی مجری بیش از 50 درصد آموزش‌های مهارتی در قزوین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بخش خصوصی مجری بیش از 50 درصد آموزش‌های مهارتی در قزوین

قزوین - ایرنا - بخش خصوصی در استان قزوین امسال بیش از 50 درصد آموزش‌های مهارتی مورد نیاز متقاضیان در استان قزوین را در قالب دوره‌های فنی و حرفه‌ای اجرا و برگزار می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: آموزش های مهارتی مورد نیاز بخش های اقتصادی و بازار کار در کشور هرساله در قالب 2 بخش دولتی و خصوصی هرساله به متقاضیان و جامعه هدف ارایه می‌شود.

محسن مددی افزود: در سال جاری 60 درصد تعهدات آموزشی در نظر گرفته شده برای استان قزوین از سوی بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعهدات آموزش های مهارتی استان قزوین برای سال جاری پنج میلیون و 600 هزار نفر ساعت در نظر گرفته شده است، افزود: از این میزان 40 درصد را بخش دولتی در قالب دوره های فنی و حرفه ای در مراکز ثابت اجرا خواهد کرد.

این مسوول ادامه داد: 40 درصد تعهدات آموزشی یاد شده برای سال جاری نیز از طریق آموزشگاه های آزاد و همچنین 20 درصد نیز با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در سطح کارگاه های بخش خصوصی در بنگاه های اقتصادی ارایه خواهد شد.

مددی اظهار داشت: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای استفاده بیشتر از ظرفیت و امکانات بخش خصوصی برای گسترش و ترویج آموزش های مهارتی به جامعه با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است.

167 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان قزوین دارای مجوز فعالیت هستند.

این آموزشگاه ها در سال گذشته نزدیک به 2 میلیون و صد هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به متقاضیان ارایه کردند.

همچنین 10 مرکز دولتی فنی و حرفه ای به متقاضیان در استان قزوین آموزش های مهارتی ارایه می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*