شنبه 22 اردیبهشت 1403

برای دریافت جدیدترین کارت عضو شتاب ثبت‌نام کنید

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
برای دریافت جدیدترین کارت عضو شتاب ثبت‌نام کنید

نکسو یک کارت عضو شتاب است که ضمن برخورداری از تمام امکانات کارت بانکی، از طریق اتصال به صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی سود روزشمار بدون ریسک ارائه می‌دهد.

رپرتاژ آگهی: افراد با دریافت این کارت می‌توانند از محل موجودی خود در کارت نکسو - برخلاف کارت‌های بانکی رایج - سود روزشمار 23 تا 26.1 درصدی دریافت کنند.

کارت نکسو چیست؟

نکسو یک کارت متصل به شبکه شتاب و محصولی مشترک از گروه مالی فارابی و بانک پاسارگاد است. این کارت ضمن برخورداری از تمام قابلیت‌های کارت‌های بانکی از جمله برداشت وجه از دستگاه‌های ATM، قابلیت استفاده روی دستگاه‌های کارتخوان برای خرید حضوری، وجود رمز پویا و امکان خرید آنلاین و برخورداری از قابلیت انتقال وجه به روش‌های مختلف (کارت به کارت، پایا و ساتنا) به دارندگان خود سود روزشمار 23 تا 26.1 درصدی نیز ارائه می‌دهد. این موضوع سبب می‌شود افراد با دریافت این کارت ضمن اینکه از سایر کارت‌های بانکی بی‌نیاز می‌شوند، بالاترین میزان سود بدون ریسک ممکن را نیز دریافت کنند.

مکانیزم عملکرد نکسو

سود روزشمار نکسو از محل اتصال این کارت به صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی تامین می‌شود. مدیریت صندوق هدیه بر عهده شرکت سبدگردان فارابی است و بازدهی بیش از 24 هزار درصدی دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت نشان‌دهنده عملکرد مثال‌زدنی این شرکت در بازار سرمایه است. افراد پس از دریافت کارت نکسو می‌توانند برای کسب سود روزشمار از این کارت نسبت به خرید صندوق هدیه اقدام کنند و با در دست داشتن نکسو به‌صورت آنی از موجودی خود برداشت کنند. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، این برداشت می‌تواند از طریق دستگاه‌های ATM و کارتخوان یا انتقال وجه از طریق اپلیکیشن‌های موبایل باشد؛ بنابراین با استفاده از نکسو شما می‌توانید هم از امکانات یک کارت بانکی برخوردار باشید و هم سود سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت را دریافت کنید.

سود روزشمار و ماه‌شمار چه تفاوتی دارد؟

همان‌طور که اشاره شد، برخلاف کارت‌های بانکی که سود ماه‌شمار ارائه می‌دهند، سود نکسو به‌صورت روزشمار محاسبه می‌شود. تفاوت سود روزشمار و ماه‌شمار در این است که سود ماه‌شمار به کمترین مانده حساب شما در هر ماه تعلق می‌گیرد؛ اما سود روزشمار به‌صورت مجزا و براساس مانده حساب شما در هر روز محاسبه می‌شود. برای درک بهتر تفاوت میزان سود نکسو و حساب‌های بانکی به نمودار زیر توجه کنید.

تفاوت سود نکسو و کارت عادی بانکی چقدر است؟

نرخ سود صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی سالانه 23 تا 26.1 درصد است و البته جریمه برداشت نیز ندارد. این در حالی است که سود سپرده‌گذاری در بانک‌ها معادل 9 درصد سالانه است. مقایسه تمامی این موارد نشان‌دهنده برتری صندوق درآمد ثابت هدیه نسبت به سپرده بانکی است و استفاده از کارت نکسو نیز امکان برداشت آنی وجه از صندوق را فراهم می‌کند؛ بنابراین می‌توان کارت نکسو را بهترین جایگزین کارت بانکی با سود روزشمار دانست.

مقایسه کارت نکسو و کارت بانکی

نحوه دریافت کارت نکسو

برای دریافت کارت نکسو و کسب سود روزشمار لازم است ابتدا ثبت‌نام خود را در کارگزاری فارابی تکمیل کرده، در سجام احراز هویت کنید. سپس با مراجعه به سایت فارابی‌زون به آدرس https://my.irfarabi.com/ روی گزینه کارت نکسو کلیک کنید و مراحل ثبت‌نام و درخواست کارت را تکمیل کنید. پس از انجام این مراحل، کارت نکسو نهایتا طی 10 روز کاری از طریق پست و به‌صورت رایگان به آدرس مورد نظر شما ارسال می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

برای دریافت جدیدترین کارت عضو شتاب ثبت‌نام کنید 2
برای دریافت جدیدترین کارت عضو شتاب ثبت‌نام کنید 3