یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

برپایی هیئت شهدای رسانه با عنوان «کآرام جانم می‌رود»

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
برپایی هیئت شهدای رسانه با عنوان «کآرام جانم می‌رود»

هیئت شهدای رسانه با عنوان «کآرام جان می‌رود» همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین برپا می‌شود.

هیئت شهدای رسانه با عنوان «کآرام جان می‌رود» همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین، دورهمی اهالی فرهنگ و رسانه (هیئت شهدای رسانه) با عنوان «کآرام جان می‌رود» برای چهارمین سال پیاپی توسط فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

این برنامه که با مشارکت رسانه‌ای خبرگزاری تسنیم برگزار می‌شود، مراسم عزاداری سیدالشهداست که با حضور اهالی فرهنگ و رسانه و عموم مردم در فضای باز فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود و در آن ضمن برپایی مجلس عزاداری برای شهدای کربلا، مراسمات آئینی متعدد در سوگ این مصیبت بزرگ برگزار می‌شود.

از جمله برنامه‌های این هیئت عزاداری حسینی می‌توان به سخنرانی مذهبی، شعرخوانی آئینی، نقاشی عاشورایی «کآرام جان می‌رود»، مداحی و... اشاره کرد.

سیدحسین متولیان شاعر آئینی کشور اجرای این مراسم را برعهده دارد و شاعران برجسته دیگری همچون قاسم صرافان، فاطمه نانی‌زاد و علی سلیمیان به شعرخوانی عاشورایی می‌پردازند. همچنین حجت الاسلام محمدهادی آل یمین سخنران این مراسم است که در سه شب برگزار می‌شود.

علاوه بر این، علی آجرلو مداح این جلسات است و به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) می‌پردازد.

همزمان با آغاز ماه محرم، کشیدن نقاشی عاشورایی «کآرام جان می‌رود» برای دومین سال آغاز شد و در آن محمدرضا محمد حسین به کشیدن یک پرده عاشورایی می‌پردازد.

دورهمی اهالی فرهنگ و رسانه و هیئت عزاداری «کآرام جان می‌رود» در هشتم، نهم و دهم ماه محرم سال 1444 مصادف با 15، 16 و 17 محرم از ساعت 20:40 برگزار می‌شود و اهالی فرهنگ و رسانه و عموم مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.