پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

برگی از تاریخ؛/ هواداران تیم اوسمار از آندو تیموریان می‌ترسند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
برگی از تاریخ؛/ هواداران تیم اوسمار از آندو تیموریان می‌ترسند!

یازده سال پیش در چنین روزی استقلال با برتری مقابل بوریرام راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شد.

به گزارش "ورزش سه"، بزرگ ترین حسرت خیلی از بازیکنان استقلال پرستاره فصل 92-1391، ناکامی از راهیابی به فینال لیگ قهرمانان 2013 با این تیم بود. حتی امیر قلعه نویی که بالا و پایین فوتبال را زیاد دیده است نیز در برخی از مصاحبه‌هایش از آن ناکامی به‌عنوان بزرگترین حسرت دوران مربیگری‌اش نام برده است.

ویدئو: 32589

استقلال در لیگ قهرمانان 2013 در گروه مرگ مسابقات با تیم‌های الهلال، العین و الریان هم‌گروه بود و با 13 امتیاز به عنوان صدرنشینی راهی یک هشتم شد تا با شکست دادن تیم الشباب امارات با نتیجه 4-2 راهی یک چهارم شود.

طبق قرعه استقلال در این مرحله باید با بوریرام تایلند رودررو می‌شد. دیدار رفت یک چهارم، با تک گل خسرو حیدری در دقیقه 2 به سود شاگردان قلعه نویی به پایان رسید تا تکلیف تیم صعودکننده به بازی برگشت کشیده شود.

درست یازده سال پیش در چنین روزی بود که استقلال و بوریرام در هوای ابری شهر بوریرام به مصاف هم رفتند. بازی با فشار تایلندی‌ها آغاز شد، اما موقعیت چندان جدی در نیمه نخست شکل نگرفته بود تا اینکه در آخرین دقیقه از این نیمه، بوریرام روی ارسال کرنر و ضربه سر مدافع خود به گل اول بازی رسید تا همه چیز برابر شود.

نیمه دوم با ورود فرهاد مجیدی به زمین برای استقلال آغاز شد. تنها پنج دقیقه گذشته بود که حنیف عمران زاده روی ارسال آندو با ضربه سر محکمش گل تساوی استقلال را به ثمر رساند تا امیر قلعه نویی آبی با خیال راحت کنار زمین بنوشد.

همین نتیجه کافی بود تا استقلال راهی نیمه نهایی شود و تایلندی‌ها هم این را پذیرفته بودند که توان گلزنی دوباره به مهدی رحمتی را ندارند. تا اینکه در دقیقه 88 جواد نکونام در میانه میدان توپ را به آندو تیموریان پاس داد و شماره 14 استقلال نیز فرصت را غنیمت شمارد تا یکی دیگر از آن شوت‌های مهارنشدنی خود را روانه دروازه بوریرام کند. شوتی که شاید اگر دو دروازه‌بان هم درون دروازه بودند، نمی‌توانستند مهارش کنند و در نهایت گل دوم استقلال به زیباترین شکل ممکن به ثمر رسید و آبی‌ها مقتدرانه راهی نیمه نهایی شدند.

جالب آنکه این گل زیبای آندو در سال 2020 طبق نظرسنجی سایت ای اف سی به‌عنوان برترین گل تاریخ لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد. گلی که مقابل تیمی به ثمر رسید که این روزها هدایتش برعهده اوسمار ویرا سرمربی فصل گذشته پرسپولیس است.

برگی از تاریخ؛/ هواداران تیم اوسمار از آندو تیموریان می‌ترسند! 2
برگی از تاریخ؛/ هواداران تیم اوسمار از آندو تیموریان می‌ترسند! 3
برگی از تاریخ؛/ هواداران تیم اوسمار از آندو تیموریان می‌ترسند! 4