دوشنبه 2 مهر 1403

بساط پدیده تندیس‌فروشی جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بساط پدیده تندیس‌فروشی جمع‌آوری می‌شود

مسعود لطفی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در نشست خبری «برند» که ظهر امروز دوم مهرمان برگزار شد درباره پدیده تندیس‌فروشی بیان کرد: تندیس فروشی به دلیل این که تقلب و ناعدالتی در تجارت است، در بسیاری از کشورها جرم‌انگاری شده است و ما باید از کسی که تجارت عادلانه دارند و در رقابت با اقتصاد سیاه و ناعادلانه هستند، حمایت کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: یکی از اتفاقات بدی که موضوع تندیس فروشی دارد، آسیب به همان برندی است که این تندیس را می‌خرد، چون اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و راه رشدش را می بندد.

لطفی گفت: سازمان مدیریت صنعتی سره را از ناسره تشخیص می‌دهد و ارزیابی های علمی بخش خصوصی، ارزیابی برندها رقم می‌خورد.

برند ایرانی شناخته شده‌ای در سطح جهان وجود ندارد

در ادامه اسدی مدیر کل کسب و کارهای وزارت صمت با بیان اینکه برندسازی در کشور ایران علم بسیار نوپایی است، گفت: برند ایرانی شناخته شده‌ای در سطح جهان وجود ندارد و این نتیجه عملکرد ضعیف کشورمان در حوزه برندینگ است، در واقع جایگاه خوبی در حوزه های برندسازی، برندینگ، بازارسازی در عرصه بین المللی نداریم، برنامه‌ریزی‌ها را آغاز کردیم.

اسدی گفت: زمانی که از تولید حرف می زنیم باید زیست بوم صنعت و تجارت بین الملل آن را هم در نظر گرفت، امروز متاسفانه شاخص برند سازی پول محسوب می‌شود.

او ادامه داد: وزارت صمت موظف است کمسیون برند را با ارگان های ذی‌صلاح انجام دهد و یکی از اقدامات مهم انجام شده در برند سازی ساماندهی برند است که به سازمان مدیریت صنعتی واگذار شده است.

اسدی افزود: هر رویدادی در انتخاب برند برتر زیر نظر سازمان مدیریت صنعتی انجام می‌شود و این بخش دست نیاز خود را به سوی رسانه ها دراز می‌کند و از آنها در مردمی سازی برندها کمک می‌طلبد.

خبرنگار: رضا زارع