سه‌شنبه 3 مهر 1403

بعد از خرید اورتون؛ مالک رُم چگونه یوفا را دور می‌زند؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بعد از خرید اورتون؛ مالک رُم چگونه یوفا را دور می‌زند؟

مالک باشگاه رُم، در یکی دیگر از پنچ لیگ معتبر فوتبال اروپا صاحب تیم شد، اقدامی که ممکن است در آینده برای آنها محدودیت‌هایی به وجود بیاورد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (دوشنبه) گروه فردکین از توافق خود با مالکان باشگاه اورتون برای خرید عمده سهام این باشگاه (94 درصد) و تبدیل شدن به مالک آن خبر داد. به این ترتیب این گروه آمریکایی پس از رم، دومین تیم فوتبال خود در 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا را خریداری کرد.

به سبب عملکرد ضعیف اورتونی‌ها در فصول اخیر و همچنین شروع ضعیفش در فصل جاری، این تیم نه در هیچ‌یک از رقابت‌های اروپایی این فصل شرکت دارد، نه امید فراوانی به بازگشتش به این رقابت ها در فصل آینده هست. با این حال غیرقابل‌پیش‌بینی بودن فوتبال این احتمال که دو تیم تحت تملک فردکین در مقطعی از فصول آتی رقابت‌های اروپایی با یکدیگر روبه‌رو شوند پابرجا می‌ماند و اینجاست که سؤالاتی درباره امکان رویارویی آنها با وجود قوانین یوفا مطرح می‌شود.

ادامه جنجال‌ها در رُم با استعفای عامل اخراج دروسی

طبق قوانین یوفا، افراد حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند به صورت همزمان در یکی از رقابت‌های تحت نظارت این سازمان دو نماینده داشته باشند. با این حال فردکین با استفاده از یک مسیر جایگزین امکان دور زدن یوفا را خواهد داشت.

طبق گزارش نشریه گاتزتا دلواسپورت؛ فردکین برای اینکه بتواند مجوز حضور هر دو تیمش در رقابت‌های باشگاهی یوفا را کسب کند، می‌تواند به صورت موقت سهام باشگاه را به یک شخص ثالث مستقل انتقال دهد که در این صورت از نظر قانونی دیگر مالک باشگاه محسوب نخواهد شد اما در عمل خط و مشی باشگاه را تعیین خواهد کرد.