یک‌شنبه 1 مهر 1403

بعد از چند سال دوباره مهر شما را به دست آوردیم / نامه سرگشاده آلمان برای هواداران: ممنون آلمان عزیز

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بعد از چند سال دوباره مهر شما را به دست آوردیم / نامه سرگشاده آلمان برای هواداران: ممنون آلمان عزیز

تیم ملی آلمان بعد از شکست تلخ مقابل اسپانیا و حذف شدن از یورو نامه سرگشاده‌ای خطاب به هواداران منتشر کرد.

به گزارش "ورزش سه"، نامه سرگشاده‌ای که امروز بعد از ظهر با امضای تیم ملی فوتبال آلمان خطاب به هواداران منتشر شد نشان می‌دهد شکست دراماتیک در بازی دیشب مقابل اسپانیا، با آن گل در دقیقه 119، چقدر تلخ بوده است. فدراسیون و تیم ملی آلمان نیاز می‌دید که در نامه‌ای سرگشاده مستقیما با هواداران مایوس و سرخورده صحبت کرده و به آنها بگوید از اینکه بعد از چند سال کابوس‌وار دوباره مهر و محبت آنها را احساس می‌کرده چقدر خوشحال است.

شکست آنقدر تلخ بود که یولیان ناگلزمان را در مصاحبه بعد از بازی احساساتی کند و صدای بغض‌آلود او دل همه هواداران را برای دومین بار بلرزاند.ایلکای گوندوگان کاپیتان بعد از جلسه‌ای در رختکن اولین کسی بود که از رختکن بیرون آمد و سپس بازیکنان و کادر فنی با مینی‌بوس‌های سیاه‌رنگ بنز ورزشگاه را ترک کردند.

تیم ملی آلمان دیشب بدون شک شب کوتاهی را سپری کرده چرا که می‌دانیم خوابیدن در آن شرایط کار راحتی نیست. شکست دراماتیک و تلخ و ناامید شدن یک ملت باعث می‌شود خستگی 125 دقیقه دویدن در زمین فوتبال به این راحتی از تن فوتبالیست‌ها نرود.

امروز ظهر نامه‌ای سرگشاده از طرف تیم ملی فوتبال آلمان، توسط فدراسیون فوتبال این کشور در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده که چنین عنوانی داشت:" متشکریم آلمان".

در نامه سرگشاده تیم ملی آلمان خطاب به هواداران چنین آمده است:" سلام هواداران، می‌خواستیم در این یورو برای خودمان و برای شما جام بگیریم. جامی در آلمان، برای آلمان. ولی موفق نشدیم. این برایمان خیلی دردناک است. ولی از این تورنمنت یک چیز ماندگار است و با ما می‌ماند. آنچه ماندگار است احساس شماست. تشویق‌هایتان و شادی کردن‌هایتان در کنار ما. شما بودید که ما را به یک چهارم نهایی رساندید. در سالهای اخیر دل‌مان برای شور و شوق و مهر و محبت‌تان تنگ شده بود. حالا که به تلاش موفق شدیم دوباره مهر شما را به دست بیاوریم در این جام لحظه به لحظه احساسش کردیم. چیز دیگری که از این تورنمنت ماندگار است تصاویر است. تصاویر شما که در خیابان‌ها شادی می‌کنید و در استادیوم‌ها تشویق. در فن‌زون‌ها، در اتاق‌های خانه‌هایتان، همه سفید و گاهی صورتی و بنفش. شما ستاره بودید. امیدواریم ما هم یادمان بماند که چطور برای شما بازی کردیم، جنگیدیم و گل زدیم، و البته متاسفانه مقابل اسپانیا نتوانستیم به اندازه کافی گل بزنیم. شما باعث شدید این یورو یک یوروی خانگی بشود. همانطور که آرزو داشتیم. برای این چند هفته درخشان از شما متشکریم. واقعا لذت بردیم. تیم ملی شما".

بعد از چند سال دوباره مهر شما را به دست آوردیم / نامه سرگشاده آلمان برای هواداران: ممنون آلمان عزیز 2
بعد از چند سال دوباره مهر شما را به دست آوردیم / نامه سرگشاده آلمان برای هواداران: ممنون آلمان عزیز 3