چهارشنبه 18 مهر 1403

بهترین روش تمیز کردن تجهیزات سرویس بهداشتی کدام است؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بهترین روش تمیز کردن تجهیزات سرویس بهداشتی کدام است؟

نظافت علاوه بر اینکه به حفظ بهداشت و سلامت فردی کمک می کند، تأثیر مهمی نیز بر روی آرامش فرد و حس خوب فضای اطراف دارد.

رپرتاژ آگهی: تمیز کردن بعضی فضاها مانند فضای سرویس بهداشتی و سرویس حمام، که رابطه مستقیمی با بهداشت فردی دارند و مستعد تجمع آلودگی بیشتری هستند، اهمیت بالاتری نیز دارد. علاوه براین، تمیز کردن تجهیزات باعث عملکرد بهتر و دوام آن ها در بلند مدت نیز می شود. البته که این فرایند تمیز کاری لذت بخش نیست! به همین دلیل هم ممکن است توسط خیلی ها به تعویق بیافتد و یا به سختی انجام شود. در این مقاله قصد داریم چند روش ساده برای تمیز کردن سرویس بهداشتی آموزش دهیم.

بهترین روش تمیز کردن توالت فرنگی / ایرانی

یکی از بخش های سرویس دستشویی و حمام که دفعات استفاده از آن در طول روز بالا است بخش توالت فرنگی / ایرانی است که نظافت آن از نظر بهداشتی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. روش طبیعی تمیز کردن توالت به شرح زیر است:

  • مقداری جوش شیرین در یک ظرف بریزید و آن را با کمی آب و آب لیمو مخلوط کنید تا ترکیبی خمیری به دست بیاید.

  • خمیر را به وسیله فرچه مخصوص، بر روی سطح توالت پخش کنید.

  • بیست دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی نمایید.

در این روش به جای استفاده از جوش شیرین و آب لیمو می توانید از ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید و یا ترکیب سرکه سفید و آبلیمو نیز استفاده کنید. به کمک این مواد طبیعی و استفاده از برس مخصوص جرم و زردی توالت برطرف می شود.

در نهایت اگر از نتیجه راضی نبودید می توانید به سراغ وایتکس و یا تمیز کننده مَن بروید. این جرم گیرهای قوی قطعا نتیجه دلخواه شما را رقم می زنند. فقط در زمان استفاده حتماً از دستکش استفاده کنید و تهویه را روشن نمایید. مواد شیمیایی قطعاً در صورت برخورد با شیرآلات آبکاری آن را دچار آسیب و سطح آن را سیاه می کند. پی از کوچکترین تماس آن با شیرآلات جلوگیری کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید این مواد به کاشی و سرامیک های اطراف توالت آسیب نمی زنند.

بهترین روش تمیز کردن شیرآلات

یکی از مهم ترین تحهیزات مهم در سرویس بهداشتی هر منزل ایرانی شیرآلات دستشویی است! شیر توالت در معرض پاشش آب قرار دارد و اگر به صورت منظم مورد نظافت قرار نگیرد احتمالاً دچار جرم و رسوب می شود. بهتر است پیش از آنکه به سراغ جرم گیرهای صنعتی شیرآلات بروید روش های طبیعی را امتحان کنید و اگر نتیجه نگرفتید ریسک استفاده از شوینده های صنعتی (آسیب های احتمالی به آبکاری شیرآلات) را بپذیرید. یکی از مواد در دسترس و بی ضرری که می توانید به کمک آن شیرآلات را نظافت کنید جوش شیرین است. تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین بسیار ساده است و شامل مراحل زیر می شود:

  • یک چهارم فنجان جوش شیرین را در 2 قاشق غذاخوری آب گرم بریزید و خوب به هم بزنید تا ترکیبی خمیر مانند به دست بیاید. اگر خمیر بیش از حد سفت شده است، به آن کمی آب و اگر بیش از حد آبکی است، به آن کمی جوش شیرین اضافه کنید.

  • خمیر را با استفاده از پارچه نرم و یا اسفنج بر روی بدنه شیرآلات بمالید به صورتی که تمام سطح شیر را بپوشاند. اگر برای مالیدن خمیر بر روی مهره ها و نقاط خارج از دسترس شیر از مسواک استفاده می کنید، دقت کنید که مسواک مورد استفاده حتما نرم باشد تا ابکاری شیر دچار خش خوردگی های ریز نشود.

  • پس از گذشت 5 تا 10 دقیقه شیرآلات را با اب سرد آبکشی و تمام سطح آن را با پارچه ای نرم خشک کنید.

بهترین روش تمیز کردن آینه سرویس بهداشتی

یکی از تجهیزاتی که در حمام و دستشویی مورد استفاده بسیار قرار می گیرد آینه است. زمان مسواک زدن، آرایش کردن، بعد از حمام و... حتماً در آینه به خود نگاهی می اندازید. از آنجا که سطح آینه لک ها را به راحتی نشان می دهد نیاز است آن را در فواصل کوتاه تمیز کنید. یک روش سر‌ی و ساده، بدون نیاز به شیشه پاک کن، برای تمیز کردن آینه وجود دارد که تا مدتی حتی شر بخار را نیز از سر آینه کم می کند: استفاده از خمیردندان یا خمیر ریش!

  • مقداری خمیر دندان یا خمیر ریش را بر روی آینه پخش کنید.

  • با یک دستمال مرطوب بر روی آینه بکشید.

  • به کمک دستمال تمیز دیگری خمیر را از سطح آینه پاک کرده و آن را خشک نمایید.

یکی از کارهای پردردسر روزمره تمیز کردن دستشویی است که ممکن است به دلیل خوشایند نبودن با تأخیر صورت بگیرد و حتی سختی بیشتری نیز به همراه بیاورد! در این مقاله بهترین روش تمیز کردن توالت فرنگی و ایرانی، تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات و بهترین روش تمیز کردن آینه در سرویس بهداشتی آورده شد. شما به کمک مواد طبیعی می توانید بدون آسیب رساندن به وسیله ها و سلامت خود در زمانی کوتاه سرویس بهداشتی را برق بیندازید. برای مطالعه بیشتر در مورد روش های نگهداری شیرآلات می توانید به سایت شیرآلات کاویان مراجعه و انواع مقالات در زمینه شیرآلات بهداشتی و ساختمانی را به صورت کاربردی و تخصصی مطالعه کنید.

--> اخبار مرتبط

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

بهترین روش تمیز کردن تجهیزات سرویس بهداشتی کدام است؟ 2
بهترین روش تمیز کردن تجهیزات سرویس بهداشتی کدام است؟ 3
بهترین روش تمیز کردن تجهیزات سرویس بهداشتی کدام است؟ 4