دوشنبه 2 مهر 1403

بهترین متوسط خلق شانس گل / اینجا فقط بایرن بهتر از بارسلوناست

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بهترین متوسط خلق شانس گل / اینجا فقط بایرن بهتر از بارسلوناست

در میان پنج لیگ معتبر اروپا، فقط بایرن مونیخ از لحاظ متوسط خلق موقعیت گلزنی شرایط بهتری از بارسلونا دارد.

به گزارش "ورزش سه"، بارسا به عنوان میهمان در لوس کارمنس و برابر میزبانش گرانادا با تساوی 2-2 متوقف شد شد. دریافت دو گل بار دیگر ضعف تیم ژاوی هرناندز به ویژه در سطح دفاعی را نشان داد. بارسا تیم سوم لالیگاست و آنها همچنان شکست ناپذیر هستند اما در دیدارهای خود با ختافه، مایورکا و گرانادا به تساوی رسیدند. بارسا 21 گل زده و 10 گل دریافت کرده است. آمار گل خورده‌ای که در مقایسه با سال گذشته در این مقطع بسیار ضعیف‌تر است.

البته بارسا در سطح تهاجمی آمار خوبی را ثبت کرده است. با این 21 گل، آنها بهترین خط حمله را در لیگ اسپانیا دارند و تنها بایرلورکوزن (23)، بایرن مونیخ (23) و اشتوتگارت (22) در گل‌های زده از بارسا پیشی می‌گیرند.

یک تجزیه و تحلیل نشان داده که در میان پنج لیگ معتبر اروپا، بارسا دومین تیم از لحاظ خلق موقعیت گل واضح است (متوسط 2.25 در هر بازی) و از این حیث تنها بایرن شرایط بهتری دارد (2.5 در هر بازی) و در عین حال بارسا نتوانسته از این موقعیت خوبش در خلق شانس گل، استفاده لازم را ببرد.

در واقع بارسا جلوی دروازه خوب و موثر کار می‌کند ولی باید از نظر دفاعی پیشرفت کند. 

تیم‌هایی مانند رئال مادرید (20 گل)، اتلتیکو مادرید (20)، پاری سن ژرمن (17) یا منچسترسیتی (17) در مقابل دروازه در مقایسه با بارسا بسیار کارآمدتر هستند و از شانس‌های گل خود حداکثر استفاده را می‌برند.

آمارها نشان می‌دهند که باشگاه‌های زیادی وجود دارند که کمتر از بارسا گل دریافت کرده‌اند. تیم‌هایی مانند والنسیا، هلاس ورونا، تورینو، لانس، نیس، رن و... از جمله تیم‌هایی هستند که رقم گل‌های خورده آنها کمتر از بارسلوناست.

15 تیم اروپا که بیشترین موقعیت گل را ایجاد می‌کنند:

بایرن مونیخ بارسلونا بایر لورکوزن اشتوتگارت نیوکسل پاری سن ژرمن برایتون تاتنهام منچسترسیتی بروسیا دورتموند اورتون لیورپول اتلتیکو مادرید رئال مادرید استون ویلا

بهترین متوسط خلق شانس گل / اینجا فقط بایرن بهتر از بارسلوناست 2
بهترین متوسط خلق شانس گل / اینجا فقط بایرن بهتر از بارسلوناست 3
بهترین متوسط خلق شانس گل / اینجا فقط بایرن بهتر از بارسلوناست 4