دوشنبه 16 مهر 1403

بهترین گلزن اروپا / لواندوفسکی: دستت به من نمی‌رسه هری کین!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بهترین گلزن اروپا / لواندوفسکی: دستت به من نمی‌رسه هری کین!

به دنبال بهترین گلزن فوتبال اروپا نگردید، او در بارسلوناست و هانسی فلیک آدرس درست و دقیقش را داد.

به گزارش "ورزش سه"، روبرت لواندوفسکی فصل را مانند یک توپ‌خانه آغاز کرده است. خیلی‌ها انتظار نداشتند که این بازیکن لهستانی چنین آمار گلزنی بالایی را ارائه دهد. اگر فصل گذشته برای او ناامیدکننده بود، هم به خاطر آمار گلزنی پایینش و هم به دلیل عدم کسب هیچ عنوانی توسط تیم، حالا داستان کاملاً متفاوت است. دیگر کسی جرات صحبت درباره فروش احتمالی او را ندارد، همان‌طور که تابستان گذشته مطرح بود. اعتماد لاپورتا و دکو به این مهاجم نتیجه داده است.

آمارها شگفت‌انگیز هستند. او نه تنها در صدر جدول ال‌پیچیچی با اختلاف قابل توجهی نسبت به تعقیب‌کنندگانش قرار دارد، بلکه به بهترین گلزن اروپایی تبدیل شده است. هیچ‌کس در لیگ‌های بزرگ به اندازه این ستاره لهستانی گل نزده است. در لالیگا او 10 گل زده، همان تعداد گل که هالند در لیگ برتر زده است. با این حال، مهاجم بارسلونا با گل‌هایش در لیگ قهرمانان تعادل را به نفع خود تغییر می‌دهد. او دو گل زده، در حالی که ستاره نروژی تنها یک گل دارد.

رقابت با هالند و کین

بلافاصله بعد از او، گلزن دیگری همچون هری کین قرار دارد که میانگین گلزنی خوبی دارد، اما به آمار و ارقام دو بازیکن قبلی نمی‌رسد. ستاره انگلیسی پنج گل در بوندس‌لیگا زده است، در حالی که در اروپا او بهترین گلزن بازی ها با چهار گل است. اما در مجموع دو رقابت، لواندوفسکی همچنان بهترین است.

دلیل این تحول بزرگ

بسیاری از هواداران می‌پرسند کلید این عملکرد عالی چیست؟ هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که ورود هانسی فلیک در بهبود فرم لوا نقش کلیدی داشته است. این مربی از دوران حضورش در بایرن مونیخ با او آشنا بود. در واقع، آن زمان نیز لواندوفسکی عملکرد بسیار بالایی داشت و تیم آلمانی تمام عناوین را با او کسب کرد. این آشنایی بسیار مهم بوده است. همچنین تصمیم فلیک برای نگه‌داشتن این مهاجم در بارسلونا نیز تأثیرگذار بوده است. با فلیک هیچ بحثی در این مورد وجود نداشت.

حرف، حرف فلیک

مربی آلمانی پس از پایان بازی در ویتوریا برابر آلاوس گفت: «من او را از دوران حضور در بایرن مونیخ می‌شناختم. او فوق‌العاده است. لوا بهترین مهاجم مقابل دروازه و در محوطه جریمه است. کارهایی که انجام می‌دهد شگفت‌انگیز است. او همیشه آماده گلزنی است. خوشحالم که سه امتیاز دیگر کسب کردیم و برای لوا هم خوشحالم. اما همه از او حمایت کرده‌اند، دوست دارم به این نکته اشاره کنم.»

مانند فصل 22/23

در حال حاضر لواندوفسکی آمارهای فصل اول خود در بارسلونا را تکرار می‌کند. او 12 گل در 11 بازی زده است. دقیقاً همین روند را در فصل 22/23 داشت و همه می‌دانند آن فصل چگونه به پایان رسید. ستاره لهستانی عنوان پیچیچی را برد، تیم قهرمان لالیگا شد و همچنین سوپرجام را نیز کسب کرد. در حال حاضر، او صدر جدول گلزنان را رهبری می‌کند.

اوجگیری مهاجمان بارسا

با این حال، بهبود عملکرد لواندوفسکی نباید صرفاً متوجه او نیست. سایر بازیکنانی مانند رافینیا یا لامین یامال نیز عملکرد خود را به طور قابل توجهی افزایش داده‌اند. این دو بازیکن که از جناحین نفوذ می‌کنند، لواندوفسکی را به عنوان تمام‌کننده‌ای عالی برای پاس‌های خود به خوبی پیدا می کنند. آنها با همکاری یکدیگر باعث شده‌اند تا این بارسلونا تیمی ترسناک از نظر هجومی باشد. حق با فلیک است: لواندوفسکی بهترین مهاجم اروپاست، و بهترین وینگرها را نیز کنار خود دارد. چه فصلی در انتظار این بارسلوناست!

بهترین گلزن اروپا / لواندوفسکی: دستت به من نمی‌رسه هری کین! 2
بهترین گلزن اروپا / لواندوفسکی: دستت به من نمی‌رسه هری کین! 3
بهترین گلزن اروپا / لواندوفسکی: دستت به من نمی‌رسه هری کین! 4
بهترین گلزن اروپا / لواندوفسکی: دستت به من نمی‌رسه هری کین! 5
بهترین گلزن اروپا / لواندوفسکی: دستت به من نمی‌رسه هری کین! 6