دوشنبه 11 تیر 1403

به آلمان نه گفتم چون عاشق کشورم هستم / ستاره دانمارک: مثل 1992 آلمان را می‌بریم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
به آلمان نه گفتم چون عاشق کشورم هستم / ستاره دانمارک: مثل 1992 آلمان را می‌بریم!

یانیک وسترگارد، مدافع دانمارک، در نشست خبری پیش از بازی مقابل آلمان گفت تیمش می‌خواهد میزبان یورو را در خانه‌اش شکست بدهد.

به گزارش "ورزش سه"، یانیک وسترگارد، مدافع دانمارک، به همراه سرمربی‌اش هیولماند در نشست خبری پیش از دیدار فردا مقابل آلمان شرکت کرد و گفت دانمارک از حریف هیچ ترسی ندارد.

وسترگارد در این نشست خبری به یوروی تاریخی 1992 برای دانمارک و قهرمانی غیرمنتظره این تیم اشاره کرد و گفت آنها در دوره فعلی هم قصد دارند همه قدرتهای اروپا را شکست بدهند به خصوص قدرت میزبان، آلمان را آن هم مقابل چشم هوادارانش.

دانمارک می‌تواند مثل 1992 شگفتی خلق کرده و قهرمان شود؟ خیلی‌ها در کشورمان این روزها از 1992 صحبت می‌کنند. البته من دیده‌ام که در مطبوعات کشورهای دیگر هم به آن شگفتی بزرگ اشاره می‌شود ولی در دانمارک هر بار اسم یورو به میان می‌آید مردم یاد 1992 می‌افتند. دانمارک در آن دوره تیمی بود که هیچ حریفی رویش حساب نمی‌کرد ولی همه را غافلگیر کرد. ما هم امسال می‌خواهیم کشورهای بزرگ را مقابل هواداران‌شان شکست بدهیم.

از اینکه در یورو به جای دفاع چپ در دفاع وسط بازی می‌کنی، ناراضی نیستی؟ نه اصلا. من چه در دفاع چپ و چه در دفاع وسط راحتم. در فصل گذشته خیلی بازیها را دفاع وسط بازی کردم و به نظرم تصمیم سرمربی درست بود. البته که در دفاع چپ هم زیاد بازی کرده‌ام و اگر بخواهند در آن پست به میدان بروم هم مشکلی نیست.

تو در رده‌های سنی تیم ملی آلمان هم بازی کردی و می‌توانستی پیراهن مانشافت را بپوشی، چرا دانمارک را انتخاب کردی؟ جوان که بودم و بازیکن هوفنهایم بودم چند جلسه در فدراسیون فوتبال آلمان داشتم. آن موقع آلمان در اوج بود و همه آرزوی پوشیدن پیراهنش را داشتند ولی من عاشق دانمارک هستم و خودم را ملی‌گرا می‌دانم. برای همین حاضر نبودم بازی با این پیراهن در ورزشگاه پارکن را با هیچ چیز عوض کنم.

بعضی تیمها تا بازی یک‌هشتم شش روز فاصله دارند و شما چهار روز. کم نیست؟ نه، خیلی کم نیست. ما آماده‌ایم. حریف هم آماده است. ما در این فصل بازی‌های زیاد و پرتراکمی داشتم و به اینکه به فاصله کم بین بازی‌ها به میدان برویم عادت داریم.

به آلمان نه گفتم چون عاشق کشورم هستم / ستاره دانمارک: مثل 1992 آلمان را می‌بریم! 2