سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

به آینده خوش آمدید؛ فرار خودروی خودران از دست پلیس!

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
به آینده خوش آمدید؛ فرار خودروی خودران از دست پلیس!

وقتی پلیس راهنمایی و رانندگی سانفرانسیسکو به دلیل خاموش بودن چراغ‌های جلو دستور به توقف یک خودرو داد، متوجه شد که این خودرو یک خودروی خودران "کروز" است و همین موجب شد تا پلیس گیج شود.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد آینده جای عجیبی باشد. در ماه فوریه بود که واحد خودران شرکت "جنرال موتورز" موسوم به "کروز"، ناوگان تاکسی‌های عمومی خودران و بدون راننده خود را در سانفرانسیسکو راه‌اندازی کرد و تاکنون به نظر می رسد این ناوگان با هیچ مشکل قابل توجهی مواجه نشده است.

اما اکنون اتفاق جالب و عجیبی رخ داده است. در ویدیویی که توسط یکی از کاربران توییتر منتشر شده است، یکی از این خودروهای خودران احتمالا به دلیل سوختن یا خاموش بودن چراغ‌های جلو با دستور توقف پلیس مواجه می‌شود و کنار می‌زند. این در حالی است که پلیس انتظار دارد مثل همیشه بالای سر راننده حاضر شود و به او تذکر دهد یا وی را جریمه کند، اما به ناگاه با خالی دیدن صندلی راننده گیج می‌شود.

جالب‌تر اینکه خودروی خودران "کروز" پس از فاصله گرفتن پلیس، گویی اقدام به فرار می‌کند! اما چند متر جلوتر دوباره می‌ایستد و این بار چراغ‌های فلاشر خود را نیز روشن می‌کند.

کاربری که این فیلم را بازنشر کرده، از افراد مشهور در زمینه نشر اخبار فناورانه است و در توضیح آن نوشته است: به آینده خوش آمدید. پلیس ماشین بدون راننده را کنار می‌زند (چون چراغش خاموش است؟) سپس "کروز" فرار می‌کند.

این ویدیو که می‌توانید آن را در انتهای این خبر ببینید، اولین بار در تاریخ دوم آوریل پست شده است، اما پس از بازنشر توسط "ست وینتراب"(Seth Weintraub)، از دیروز حسابی در حال پخش شدن است.

همانطور که گفته شد، این ویدیو نشان می‌دهد که پلیس سانفرانسیسکو تلاش می‌کند تا یک خودروی "کروز" بدون راننده را در منطقه ریچموند متوقف کند و گروهی از تماشاچیان، ناباورانه این صحنه را تماشا می‌کنند.

حالا یک روز پس از اینکه "وینتراب" این ویدیو را به اشتراک گذاشته است، "کروز" در مورد آن اظهار نظر کرده و گفته که این خودروی خودران، از دستور پلیس اطاعت کرده و در واقع فرار نکرده، بلکه به نزدیک‌ترین مکان امن برای توقف حرکت کرده است.

این شرکت در ادامه گفته است: افسر پلیس در این صحنه با همکاران ما تماس گرفت و موضوع حل شد. ما به شکل تنگاتنگ با نیروی پلیس تعامل داریم و یک شماره تلفن اختصاصی برای تماس پلیس با ما در شرایطی مانند این در نظر گرفته‌ایم.

مشخص نیست که چرا پلیس این خودروی خودران را متوقف کرده است، اما به نظر می‌رسد چراغ‌های جلوی آن روشن نیست و دلیل توقف آن نیز همین باشد.

اکنون به مرور با افزایش ظهور خودروهای خودران و بدون راننده در شهرهای مختلف به جرات می‌توان گفت که ممکن است اتفاقات بیشتری مانند این را مشاهده کنیم.

انتهای پیام

به آینده خوش آمدید؛ فرار خودروی خودران از دست پلیس! 2