جمعه 8 تیر 1403

به دنبال ایجاد شبکه منسجم عملکرد پتروشیمی ها از طریق نظام نامه بازرسی هستیم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
به دنبال ایجاد شبکه منسجم عملکرد پتروشیمی ها از طریق نظام نامه بازرسی هستیم

رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: به دنبال این هستیم تا با ویرایش سوم نظام نامه بازرسی صنعت پتروشیمی، شبکه بزرگ و یکپارچه ای در راستای رشد و ارتقای عملکرد پتروشیمی ها ایجاد شود.

به گزارش نیپنا؛ وحید برزگر، اظهار کرد: سیاست گذاری و یکپارچه شدن ساختار بازرسی های صنعت پتروشیمی با همکاری و تعامل مطلوب هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی منجر به تحول در ساختار واحد های بازرسی می شود که این امر دستاوردهای ارزشمندی برای صنعت است.

رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با تاکید بر اینکه در بیشتر شرکت های پتروشیمی، واحد یا متولی بازرسی ایجاد و فعال شده است، اظهار کرد: واحدهای بازرسی شرکت های پتروشیمی به منظور اطمینان از اجرای صحیح استانداردها و مقررات فنی، تجهیزات ایمنی و محیط‌زیستی در فرآیندها، بهره‌برداری و تولید در این صنایع، باید برنامه‌های دقیقی برای بازرسی‌های دوره‌ای و نظارت مستمر داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین فعالیت واحد های بازرسی سیاست گذاری و همچنین نظارت های فنی و مهندسی و رسیدگی به شکایت های مختلف است، ادامه داد: بازرسی ها به عنوان نهادی نظارتی و بی طرف نقشی مهم و تعیین کننده در فعالیت های مختلف صنعت پتروشیمی دارند.

رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ویرایش سوم نظام نامه بازرسی صنعت پتروشیمی نهایی شده است و با همگرایی و همکاری میان تمام ذینفعان صنعت به سوی تشکیل ساختاری منسجم و پویا گام بر می داریم.

برزگر افزود: نظام نامه بازرسی صنعت پتروشیمی منجر به تعامل، همکاری و همگرایی بیشتر میان ارکان مختلف بازرسی در صنعت پتروشیمی خواهد شد و شبکه بزرگ و یکپارچه ای در راستای رشد و ارتقای عملکرد پتروشیمی ها ایجاد می شود.

همکاری مطلوب پتروشیمی ها در ایجاد واحد های بازرسی

برزگر اظهارکرد: طرح ها و مجتمع های پتروشیمی در مناطق عسلویه و ماهشهر همکاری بسیار خوبی را در مسیر تشکیل واحد های بازرسی شرکت های خود انجام داده اند و هفته گذشته نخستین جلسه بازرسی صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه با مشارکت طرح ها و مجتمع ها در پتروشیمی مروارید برگزار شد و پیرو آن نشستی نیز در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه برگزار شد.

وی افزود: پس از برگزاری موفق نشست مورد اشاره، نخستین نشست تخصصی با بازرسی های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر نیز بزودی برگزار خواهد شد.

برزگر گفت: بزودی همایشی سراسری با هدف تبیین نظام نامه جدید بازرسی های صنعت پتروشیمی و ارائه دیدگاه ها و دستاوردهای کسب شده برگزار می شود و شرکت های پتروشیمی از تمام مناطق کشور در این رویداد حضور می یابند.