چهارشنبه 6 تیر 1403

بومی سازی درمان ناباروری به همت جهاد دانشگاهی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بومی سازی درمان ناباروری به همت جهاد دانشگاهی

سید رضی آقاسیدی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در تجاری سازی محصولات فناورانه گفت: جهاد یک اکوسیستم و زیست بوم از ایده تا محصول تجاری سازی شده است. مفاهیمی مثل پارک علم فناوری که قدمت 20 ساله در کشور دارند، در جهاد 40سال تجربه بومی ایرانی اسلامی دارد. وی با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه...

سید رضی آقاسیدی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در تجاری سازی محصولات فناورانه گفت: جهاد یک اکوسیستم و زیست بوم از ایده تا محصول تجاری سازی شده است. مفاهیمی مثل پارک علم فناوری که قدمت 20 ساله در کشور دارند، در جهاد 40سال تجربه بومی ایرانی اسلامی دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه فعالیت‌های فناورانه افزود: در سال‌های اخیر پژوهشگران پژوهشگاه ابن سینا اصلاحات ژنتیکی برای ارتقا بهره وری شیردهی گاو انجام داده‌اند. در حوزه درمان ناباوری نیز جهاددانشگاهی پیشرو بوده و این دانش را بومی کرده است اکنون در زمینه درمان ناباوری 20 مرکز در کشور فعالیت می‌کنند و سرمایه گذاری آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

آقاسیدی توجه و ایده پروری در حوزه گیاهان داوریی و داروهای گیاهی را از دیگر اقدامت جهاددانشگاهی دانست و گفت: ایده پروری در حوزه گیاهان داوریی و دارو‌های گیاهی از دیگر دستاورد‌های جهاددانشگاهی است که پیشرو عمل کرده و اکنون محصولات تجاری سازی شده و شرکت‌های متولد این ایده‌ها، در مقیاس صنعتی در حال فعالیت هستند.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی با اشاره به سیستم پیشران قطار مترو جهاد دانشگاهی برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: پیچیده‌ترین بخش، در حوزه صنعتی پیشران قطار شهری، بخش الکترونیک آن است که توسط جهاددانشگاهی دانشگاه علم و صنعت توسعه یافته و توسط شهرداری و سایر نهادهای ذیربط سرمایه گذاری شده است. سیستم پیشران قطار مترو جهاد دانشگاهی به طور کامل در داخل کشور تولید می‌شود و جهاد دانشگاهی دانش و توانایی تولید کامل سیستم پیشران قطار کاملا در اختیار دارد