بکارگیری 190 دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با تنش آبی در مازندران
برارزاده گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 190 دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با کمبود آب ناشی از قطعی برق در سراسر استان مازندران به کارگیری شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد برارزاده در گفت وگو با بلاغ، ضمن گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار کرد: هفتاد درصد زمین از آب پوشیده شده، اما تنها یک درصد آن در دسترس است. کشور ما در منطقه خشک و نیمه حشک قرار دارد و با اینکه مازندران از دیرباز استانی پرآب قلمداد میشد اما به دلیل افزایش جمعیت طی سالهای گذشته و استفاده بی رویه از منابع آبی و نیز تغییر اقلیم و خشک شدن بسیاری از چاهها و چشمه ها، قطعا پرآبی در مازندران توهمی بیش نیست. وی صرفه جویی در مصرف آب را بهترین راهکار برای گذر از تنش آبی خواند و گفت: همه ساله در راستای تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، هفته اول تیرماه به هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است و می طلبد همه مردم به منظور استفاده بهتر و درست از آب و جلوگیری از ایجاد خشکسالی، صرفه جویی و مدیریت مصرف را جدی بگیرند. برارزاده افزود: رعایت اصول صرفه جویی جزء انکارناپذیری از زندگی ماست، صرفه جویی در مصرف آب برای نجات و دوام زندگی در زمین به عنوان یک اصل اساسی، به نیاز همه ما تبدیل شده است و با مشاهده وضعیت فعلی آب و کاهش بارندگیها و ذخایر آبی لازم است که هر قطره آب را ذخیره کنیم. سرپرست شرکت آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: حفاظت از آب بسیار ساده است و می توانیم اینکار را در خانه از خودمان شروع کنیم، یک قدم کوچک میتواند صدها گالن به ذخیره آب اضافه کند لذا ضروریست برای گذر از تنش آبی و ذخیره آب برای فردای نزدیک فرزندانمان از امروز صرفه جویی در مصرف آب را انجام دهیم و بدانیم این کار بیش از هر پس اندازی برای آیندگان ضرورت دارد. این مسئول ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون 190 دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با کمبود آب ناشی از قطعی برق در سراسر استان مازندران به کارگیری شد. برارزاده اظهار کرد: با توجه به کاهش 44 درصدی بارندگی در سال آبی جاری و کمبود آب تلاش کردیم اقدامات موثری در راستای مقابله با تنش آبی انجام دهیم در همین راستا در حوزه انرژی 190 دستگاه دیزل ژنراتور وارد مدار شد و ضمن تعمیر اساسی 30 دستگاه الکتروپمپ و 23 دستگاه دیزل ژنراتور، مناقصه خرید 250 دستگاه الکتروپمپ و قرارداد تعمیر 50 دستگاه الکتروپمپ دیگر نیز صورت گرفت سرپرست شرکت آب و فاضلاب مازندران اقدامات دیگر این حوزه در راستای گذر از کم آبی را استاندارد سازی 144 دستگاه انواع تابلو برق، به کارگیری تجهیزات نوین اعم از تابلوهای راه انداز اینورتر و سانت استاتر و سیستمهای کنترل خودکار دستگاهای رادیو فرکانسی، ساعت فرمان و.... به منظور مدیریت مکانیزه تولید و توزیع آب بیان کرد. انتهای پیام /