دوشنبه 9 مهر 1403

بیانیه شدیداللحن کمیسیون ضد خشونت دولت اسپانیا / دستور به رئال و اتلتیکو: همکاری کامل با ارکان قضایی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بیانیه شدیداللحن کمیسیون ضد خشونت دولت اسپانیا / دستور به رئال و اتلتیکو: همکاری کامل با ارکان قضایی

کمیسیون ضد خشونت در فوتبال اسپانیا درباره حوادث دیشب دربی مادرید بیانیه‌ای صادر کرد و خواهان مجازات سنگین کسانی شد که آبروی فوتبال اسپانیا را برده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چند ماجرای پرتنش در فوتبال اسپانیا حکومت این کشور برای اینکه جدیت خود را برای مبارزه با نژادپرستی و خشونت در ورزشگاه‌ها نشان بدهد اقدام به تاسیس کمیسیون مستقلی به نام کمیسیون دولتی مبارزه با خشونت، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی کرد.

این کمیسیون مستقل امروز درباره حوادث دربی دیشب مادرید جلسه‌ای تشکیل داد و در پایان آن بیانیه‌ای شدید اللحن منتشر کرد. در این جلسه که در محله دادگاه عالی ورزش اسپانیا تشکیل شد اعضای کمیسیون به شدیدترین شکل ممکن هر نوع رفتار خشونت‌آمیز در ورزشگاه‌ها را محکوم کرده و آنچه دیشب اتفاق افتاد را مایه آبروریزی برای فوتبال اسپانیا خواندند. آنها در بیانیه خود نوشتند:" هر اقدامی که حاضران در رویدادهای ورزشی را با خطر مواجه کند به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست".

کمیسیون ضدخشونت سپس به چند اتفاقی که در متروپولیتانو رخ داد اشاره کرد. اتفاق‌هایی که باعث شد بازی در میانه راه تسوط داور متوقف شود. کمیسیون از این اقدام داور ستایش کرد و گفت او پروتکل را به خوبی اجرا کرده است.

در ادامه این بیانیه اشاره شد که کمیسیون در حال بررسی دقیق همه تصاویر موجود است تا خاطیان را شناسایی کند. کمیسیون ضمن تهدید خطاکاران گفت این اعمال با جرایم حداکثری مواجه خواهد شد. در این بیانیه به هر دو باشگاه رئال و اتلتیکو مادرید دستور داده شد که در روند بررسی‌ها با کمیسیون و دیگر ارکان قضایی حداکثر همکاری را داشته باشند.

بیانیه شدیداللحن کمیسیون ضد خشونت دولت اسپانیا / دستور به رئال و اتلتیکو: همکاری کامل با ارکان قضایی 2
بیانیه شدیداللحن کمیسیون ضد خشونت دولت اسپانیا / دستور به رئال و اتلتیکو: همکاری کامل با ارکان قضایی 3
بیانیه شدیداللحن کمیسیون ضد خشونت دولت اسپانیا / دستور به رئال و اتلتیکو: همکاری کامل با ارکان قضایی 4