سه‌شنبه 24 مهر 1403

بیش‌از 2 میلیون قطعه لارو در استخرهای زاهدان رهاسازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش‌از 2 میلیون قطعه لارو در استخرهای زاهدان رهاسازی شد

زاهدان - ایرنا - رییس اداره شیلات زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: 2 میلیون و 200 هزار قطعه لارو ماهیان گرمابی در آب بندها و استخرهای به وزن رسانی این شهرستان رهاسازی شد.

فرشید شیخ ویسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت منابع آبی حوزه شهرستان در زمینه تولید آبزیان و نیز استفاده از ظرفیت جوامع روستایی در جهت تولید بچه ماهی موردنیاز آبزی پروران و اشتغالزایی اجرا شده است.

وی گفت: این لاروها بین آبزی پروران سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود و اگر منابع آبی به همین صورت ادامه یابد وضعیت خوبی برای پرورش ماهی خواهیم داشت.

رییس اداره شیلات زاهدان افزود: این طرح تا پایان خرداد ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش‌از 200 تا 250 تن تولید داشته باشیم.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.

*س_برچسب‌ها_س*