دوشنبه 16 مهر 1403

بیش از 2 هزار تجهیز آزمایشگاهی توسعه‌دهنده حمل‌ونقل در اختیار پژوهگشران و فعالان قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
بیش از 2 هزار تجهیز آزمایشگاهی توسعه‌دهنده حمل‌ونقل در اختیار پژوهگشران و فعالان قرار می‌گیرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شاید یکی از کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین مسیرها و ابزارها برای هوشمندسازی حمل‌ونقل، استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی است که در اختیار پژوهشگران و فعالان این عرصه قرار می‌گیرد.

تجهیزاتی که در اختیار برخی آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است و دسترسی به آنها برای همه فعالان و پژوهشگران این عرصه میسر نیست. به همین دلیل اشتراک‌گذاری این تجهیزات می‌تواند گامی اثرگذار هم در بهره‌برداری بیشتر و بهتر از این محصولات باشد و هم دسترسی پژوهشگران و علاقه‌مندان به موضوع توسعه فناوری و هوشمندسازی حمل و نقل را میسر می‌کند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز در قالب شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و ترغیب و تشویق مراکز آزمایشگاهی و پژوهشی به اشتراک‌گذاری تجهیزات کاربردی خود با پژوهشگران و فعالان این حوزه، تلاش می‌کند تا دسترسی‌ها به این امکانات و دستگاه‌ها تسهیل شود.

بر همین اساس در حال حاضر 2 هزار و 323 تجهیز آزمایشگاهی توسط 76 مجموعه آزمایشگاهی کاربردی در حوزه حمل‌ونقل به اشتراک گذاشته شده است. تجهیزاتی همچون «اتوکلاو»، «انکوباتور»، «باسکول دیجیتال»، «ترانسفورماتور فرکانس قدرت»، «تونل باد مادون صوت»، «جریان‌سنج سوخت»، «جک آزمون مقاومت خمشی»، «حمام آزمون تعیین میزان ممانعت از زنگ زدگی»، «حمام کنترل دما گردشی گرمایشی / سرمایشی»، «دستگاه آزمون باتری» و غیره که برای توسعه حمل و نقل در کشور کاربردی و راهبردی هستند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی هوشمندسازی حمل‌ونقل این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
بیش از 2 هزار تجهیز آزمایشگاهی توسعه‌دهنده حمل‌ونقل در اختیار پژوهگشران و فعالان قرار می‌گیرد 2