جمعه 27 مهر 1403

بیمه شدن یک میلیون و 45 هزار روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بیمه شدن یک میلیون و 45 هزار روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم

بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر امروز (چهارشنبه 20 تیرماه) در نشست خبری «دولت مردمی، رفاه اجتماعی در ایران» عملکرد سه ساله صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر را در حوزه‌های بازنشستگی تشریح کرد.

وی گفت: در دولت سیزدهم، در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اقدامات مهمی انجام شده است، چراکه این اعتقاد وجود داشت که توسعه بیمه‌های اجتماعی به رشد جامعه کمک شایانی خواهد کرد. اصل 29 قانونی اساسی، دولت را مکلف کرده تا برای آحاد جامعه بیمه اجتماعی فراهم کند و این صندوق در سال 84 تاسیس شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر تاکید کرد: هدف اصلی ایجاد صندوق اجتماعی ارائه خدمات بیمه‌ای آن است. تفاوت ما با بیمه تامین اجتماعی در این است که عضویت در این صندوق اختیاری بوده و کار سخت و پیچیده‌ای است. جذب حداکثری در این صندوق نشان از موفقیت عملکرد دارد.

برقراری افزود: تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم و در 16 سال فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر، افراد بیمه شده فعال (جذب شده) یک میلیون و 300 هزار نفر افراد بودند، اما در سه سال دولت سیزدهم توانستیم یک میلیون و 45 هزار بیمه شده جدید جذب کنیم که این یک تحول بی‌نظیر است.

وی تصریح کرد: عملکرد نشان می‌دهد که تعداد افراد بیمه شده صندوق صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر در سه سال گذشته تقریباً معادل 16 سال قبل از آن بوده است و نگاه ما در این صندوق نگاه برنامه‌محوری بوده است.