پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

تأمین تجهیزات بیمارستان "کنیا" با فناوری ایرانی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تأمین تجهیزات بیمارستان "کنیا" با فناوری ایرانی

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از بیمارستانی در حال ساخت در نایروبی پایتخت کشور کنیا بازدید کرد. در جریان این بازدید مقرر شد تجهیزات این بیمارستان به همت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی تامین شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر محمدصادق خیاطیان؛ رییس صندوق نوآوری و شکوفایی که برای بازدید از پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا (MedExpo Africa 2024) و گفت‌وگو با مقامات این کشور در نایروبی حضور دارد، با حضور در مجموعه گروه دیبا، شعبه دوم استودیو نوآوری هفت و هشت دیبا در کنیا را افتتاح کرد.

خیاطیان ضمن افتتاح شعبه دوم استودیو دیبا، از شعبه نخست این مجموعه نیز بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با شرکت‌های حاضر در این مجموعه، از همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه فعالیت‌های این مجموعه در کنیا خبر داد.

استودیو نوآوری هفت و هشت دیبا در کارخانه نوآوری آزادی واقع شده است و به عنوان یک مرکز نوآوری در حوزه معماری، طراحی شهری، شهرسازی، طراحی صنعتی و صنعت ساختمان، بستر مناسبی برای تیم‌های استارت آپی فعال در این حوزه‌ها ایجاد کرده است.

گروه معماری دیبا با هدف توسعه فعالیت‌ها در حوزه نوآوری و فضای کار اشتراکی، از سال 2020 نخستین شعبه خود را با برند Diba Studios در فضای کار اشتراکی در مجموعه IHIT (خانه نوآوری و فناوری ایران) در نایروبی پایتخت کنیا افتتاح کرد.

با افتتاح این شعبه در کنیا، شرکت‌های ایرانی که در حوزه‌های مختلف بخصوص صنعت ساختمان مشغول فعالیت هستند، می‌توانند محصولات خود را در این کشور عرضه کرده و نمایندگی خود را در این مجموعه دایر کنند.

تاکنون 70 تیم به همت گروه دیبا در کنیا حضور پیدا کرده و در بازه زمانی حدوداً 3 ساله توانسته‌اند به فروش خوبی در بازار کنیا دست پیدا کنند.

با افتتاح شعبه دوم این مجموعه، فضای کار اشتراکی بیشتری در اختیار شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت ساختمان با رویکرد دانش‌بنیانی قرار می‌گیرد تا بتوانند محصولات خود را به بازار کنیا عرضه کنند.

تأمین تجهیزات یک بیمارستان در حال ساخت در کنیا از سوی دانش‌بنیان‌های ایرانی با حمایت صندوق نوآوری

در ادامه حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور کنیا، دکتر محمدصادق خیاطیان از بیمارستانی در حال ساخت در نایروبی پایتخت این کشور بازدید کرد. در جریان این بازدید مقرر شد تجهیزات این بیمارستان به همت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی تامین شود.

همچنین رئیس صندوق نوآوری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان، اعلام کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان را به منظور تامین تجهیزات این بیمارستان در حال ساخت در نایروبی، مورد حمایت قرار دهد.

بررسی مسائل و محدودیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای صادرات به کنیا

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه سفر خود به کنیا در یک نشست مشترک با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا (MedExpo Africa 2024) به بحث و گفت‌وگو با آنها پرداخت.

در این نشست که در محل سفارت ایران در کنیا و با حضور سفیر کشورمان در این کشور برگزار شد، مسائل و محدودیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای صادرات به کنیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آشنایی با فرایند صادرات و دریافت مجوزهای لازم برای صادرات به کنیا از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد.

حمایت از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا

بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه حوزه دارو و تجهیزات پزشکی (MEDEXPO AFRICA 2024) و سومین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی (AFRILAB 2024) که از 29 فروردین در نایروبی پایتخت کنیا آغاز شده، امروز جمعه 31 فروردین به کار خود خاتمه می‌دهد. در این نمایشگاه دو شتابدهنده و 14 شرکت دانش‌بنیان آخرین دستاوردها و محصولات خود در حوزه سلامت را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.