جمعه 27 مهر 1403

تابش هاوکینگ

تابش هاوکینگ

وب‌گاه فرارو

وقتی نتایج تحقیق علمی هاوکینگ و پنروز منتشر شد، بحث اعطای جایزه نوبل به این دو نفر مطرح بود. در اوایل دهه 1970 میلادی، گروهی از جمله خود ما در دانشگاه وین، هاوکینگ و پنروز بابت آن مطالعه‌شان پیشنهاد شدند، اما بنیاد نوبل موافقت نکرد.

وب‌گاه فرارو

ویلیام جیمز سیدیس که گفته می‌شود باهوش‌ترین فرد جهان بوده است، معیاری برای کودکان اعجوبه است. گزارش شده که او تنها در سن 18 ماهگی توانسته روزنامه بخواند، در سن 11 سالگی وارد دانشگاه هاروارد شود و در 16 سالگی فارغ التحصیل شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تست‌های آی کیو به هیچ وجه همه توانایی‌های ذهنی آدم‌ها را نمی‌سنجند اما به هر حال ممکن است کاشف از برخی توانایی‌های خاص باشند. در اینجا با نام‌ها و چهره‌هایی آشنا می‌شوید که در گذشته و زمان حال بالاترین ضرایب هوشی را داشته و دارند.

وب‌گاه عصر ایران

گایا قادر به انجام چنین اکتشافاتی است، زیرا می‌تواند موقعیت و حرکت میلیاردها ستاره را در پس زمینه آسمان اندازه‌گیری کند. به گفته پژوهشگران، ردیابی این حرکت ستاره‌ای با دقت بسیار به تأثیرات گرانشی اعمال شده بر این ستارگان از ستارگان دیگر، سیارات در حال گردش و سیاه‌چاله‌ها اشاره دارد.

وب‌گاه عصر ایران

اگر گروهی از فضانوردان از داخل فضاپیمای خود سقوط دوست فضانورد خود را به درون سیاه چاله مشاهده کنند، هیچ وقت عبور او از افق رویدادنخواهند دید. از آنجایی که نور هیچ وقت نمی‌تواند از افق رویداد فرار کند او برای مدتی بسیار طولانی در آن نقطه دیده خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا

دو سیاه‌چاله در حال چرخش به‌زودی در یک ادغام خشونت‌آمیز با هم برخورد خواهند کرد.

وب‌گاه عصر ایران

زمینه پژوهشی اصلی وی کیهان‌شناسی و گرانش کوانتومی است. از مهم‌ترین دستاوردهای وی مقاله‌ای است که به رابطه سیاه‌چاله‌ها و قانون‌های ترمودینامیک می‌پردازد.

خبرگزاری ایسنا

گوگل لوگوی خود را به مناسبت هشتادمین زادروز استیون هاوکینگ، فیزیکدان و دانشمند برجسته انگلیسی تغییر داد.

خبرگزاری ایسنا

طبق نظریه سیاهچاله "استیون هاوکینگ" فیزیکدان فقید، ناحیه افق رویداد سیاهچاله هرگز نباید کوچک شود. این نظریه مجموعه‌ای از بینش‌های اساسی در مورد مکانیک سیاهچاله را تقویت می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - استیون هاوکینگ از جمله مهم‌ترین فیزیکدانان و محبوب‌ترین نویسندگان انگلیسی به شمار می‌آید که به جهت ابداعات خلاقانه و تلاش عاشقانه‌ای که برای زندگی‌کردن با وجود نقصان‌های جسمانی داشت در جهان شهرت پیدا کرد. هاوکینگ دچار بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بود و از هر گونه حرکت ناتوان بود؛ حتی توانایی سخن گفتن نیز نداشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: در این مطلب قصد داریم تا به بررسی 10 مورد از شگفت‌انگیزترین و عجیب ترین تحقیقات علمی سال 2019 بپردازیم؛ از درختان خون‌آشام گرفته تا دی ان ای موجودات افسانه‌ای، این لیست مطمئنا شما را مجذوب تلاش‌های پژوهشی سال میلادی گذشته خواهد کرد!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: نظریه بیگ‌بنگ در سطح گسترده‌ای به‌عنوان آغاز جهان پذیرفته شده است؛ اما برخی نظریه‌ها، در تضاد با بیگ‌بنگ هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تولید اولین تراشه کامپیوتری از نانولوله‌های کربنی، تایید پیش بینی‌های هاوکینگ به واسطه سیاه چاله صوتی و تردیدها در مورد فواید پیشگیرانه مکمل‌های ویتامین دی؛ از پربازدیدترین اخبار علمی سال 2019 بودند.