شنبه 14 مهر 1403

تاریخچه انجمن تبلیغات اسلامی را در اثر جدید سوره مهر بخوانید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تاریخچه انجمن تبلیغات اسلامی را در اثر جدید سوره مهر بخوانید

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «انجمن تبلیغات اسلامی» به قلم رئوف گوهریان در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

«انجمن تبلیغات اسلامی (1340 1321 ش)» به چگونگی شکل‌گیری و عملکرد انجمن به عنوان یک تشکل دینی و مذهبی فراگیر در دوره پهلوی دوم می‌پردازد. کتاب با تبیین زمینه‌های ظهور سلطنت پهلوی و نحوه به قدرت رسیدن رضاخان، به تظاهرات شبه مذهبی او نظری می‌اندازد و فضای مذهبی ایران قبل از شهریور 1320 را برای خوانندگان ترسیم می‌کند.

در ادامه نویسنده، انجمن تبلیغات اسلامی را که با هدف تبلیغ دین اسلام و اشاعه توحید و تعلیم اخلاق اسلامی در ایران و سایر کشورهای جهان شکل گرفت، همراه با منشورات انجمن به تفصیل معرفی می‌کند.

کتاب در سه فصل «مقدمات و زمینه شکل‌گیری انجمن تبلیغات اسلامی»، «شکل‌گیری و عملکرد انجمن تبلیغات اسلامی» و «فعالیت‌های مطبوعاتی انتشاراتی انجمن تبلیغات اسلامی» به بررسی تاریخ نهادها و تشکیلات دینی در دوره پهلوی دوم می‌پردازد.

بزرگسالان به ویژه علاقه‌مندان به تاریخ مذهبی ایران معاصر، نهادها، تشکیلات دینی و مذهبی در دهه‌های 1320 تا 1340 شمسی می‌توانند مخاطبان اصلی کتاب باشند.

کتاب «انجمن تبلیغات اسلامی» به همت دفتر ادبیات انقلاب اسلامی در 304 صفحه و با شمارگان 300 نسخه به قیمت 275 هزار تومان در بازار کتاب موجود است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این اثر به کتابفروشی سوره مهر واقع در ضلع شمال شرقی میدان انقلاب جنب خروجی مترو مراجعه کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید کتاب انجمن تبلیغات اسلامی تازه های تشر نشر سوره مهر انجمن تبلیغات اسلامی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است