جمعه 30 شهریور 1403

تاریخچه دوئل‌های رئال مادرید و دورتموند به بهانه دیدار امشب + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تاریخچه دوئل‌های رئال مادرید و دورتموند به بهانه دیدار امشب + فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، لیگ قهرمانان اروپا 2023/24 امشب با فینال آلمانی - اسپانیایی دورتموند - رئال مادرید در ورزشگاه ومبلی لندن به پایان می‌رسد. دورتموند در دو فینال قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا یک برد و یک باخت داشته است؛ اما رئال مادرید 17 بار در فینال این رقابت‌ها حضور داشته و تنها 3 بار در بازی آخر شکست خورده است. هر دو تیم از نیمه نهایی حماسی گذشتند و به ومبلی...

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، لیگ قهرمانان اروپا 2023/24 امشب با فینال آلمانی - اسپانیایی دورتموند - رئال مادرید در ورزشگاه ومبلی لندن به پایان می‌رسد.

دورتموند در دو فینال قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا یک برد و یک باخت داشته است؛ اما رئال مادرید 17 بار در فینال این رقابت‌ها حضور داشته و تنها 3 بار در بازی آخر شکست خورده است.

هر دو تیم از نیمه نهایی حماسی گذشتند و به ومبلی رسیدند. دو تیم نمایشی عالی داشتند، دورتموند توانست پاری سن ژرمن از سز راه حود بردارد و رئال مادرید هم یک احیای قابل توجه دیگر را طراحی کرد، دو گل دیرهنگام خوسلو که بازی آن‌ها مقابل بایرن را برگرداند و کهکشانی‌ها توانستند با کامبک دقایق پایانی به فینال این دوره راه پیدا کنند.

این پنجمین فینال لیگ قهرمانان اروپا با حضور نمایندگان آلمان و اسپانیاست. هر کشور دو برد دارد: بایرن، اتلتیکو مادرید را در سال 1974 و والنسیا را در سال 2000 شکست داد و رئال مادرید در سال 1960 آینتراخت فرانکفورت و در سال 2002 بایر لورکوزن را شکست داده است.

تمامی گل های رئال مادرید برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا 2024