دوشنبه 2 مهر 1403

تاریخ‌سازی لورکوزن، تراژدی یونیون برلین / امروز حتما ببینید: هیجان در هفته آخر بوندس‌لیگا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تاریخ‌سازی لورکوزن، تراژدی یونیون برلین / امروز حتما ببینید: هیجان در هفته آخر بوندس‌لیگا

لورکوزن، قهرمان آلمان، فصل را تمام شده نمی‌داند و قصد دارد در سه بازی باقی‌مانده هم بدون شکست بماند تا نامش وارد تاریخ شود.

به گزارش "ورزش سه"، بایرن لورکوزن که قهرمان زودهنگام بوندس‌لیگا است به دنبال ثبت رکوردی تاریخی است و می‌خواهد فصل را با یک جام دیگر، قهرمانی لیگ اروپا به پایان برساند تا نامش به عنوان تیمی در تاریخ ثبت شود که در کل فصل حتی یک شکست نداشته است.

از طرف دیگر یونیون برلین در هفته آخر فردا باید برای فرار از شکستی تلخ به میدان برود. تیمی که امسال در چمپیونزلیگ حضور داشت ممکن است به دسته دوم برود.

لورکوزن در صورت موفقیت در رسیدن به هدفش برای اولین بار در تاریخ آلمان یک فصل بدون شکست را ثبت می‌کند. حتی غول سنتی آلمان، بایرن مونیخ، در روزهای اوجش هرگز به چنین رکوردی نرسیده است. لورکوزن اگر فردا آگزبورگ را شکست بدهد از 34 بازی 90 امتیازی می‌شود و به دومین امتیاز بالای ثبت شده در تاریخ لیگ آلمان می‌رسد.

تیم ژابی برای رسیدن به این پایان رویایی سه بازی در پیش دارد. اول بازی فردا مقابل آگزبورگ، سپس بازی با آتالانتا در فینال لیگ اروپا که 22 مه برگزار می‌شود و سپس دیدار با کایزرزلاترن در فینال جام حذفی. لورکوزن می‌تواند در عرض یک هفته دو جام دیگر به دست بیاورد و سه‌گانه به نام خود ثبت کند.

پاتریک شیک، مهاجم چک، گفت بازی با آگزبورگ مثل یک فینال است و لوکاس هرادکی، کاپیتان تیم، می‌گوید تیمش در این سه بازی به دنبال جاودانگی است.

اما کمی آن طرف‌تر در پایتخت آلمان، یونیون برلین شرایطی دقیقا برعکس لورکوزن دارد. تیمی که در همین فصل در لیگ قهرمانان آن بازی‌های تحسین‌آمیز را مقابل رئال مادرید انجام داد باید در هفته آخر حتما فرایبورگ را شکست داده و امیدوار بماند که بقیه نتایج طوری پیش برود که مانع سقوطش شود. تیمی که در سال 2019 برای اولین بار به بوندس‌لیگا صعود کرده بود فصل گذشته در هفته آخر هیجان داشت تا بتواند رتبه چهارم و سهمیه چمپیونزلیگ بگیرد و حالا برای سقوط نکردن دل توی دلش نیست.

یونیون اگر از بازی شنبه یک امتیاز به دست بیاورد هم تا حدودی شانس بقا خواهد داشت. آنها با قرار گرفتن در رتبه فعلی یعنی شانزدهم به پلی‌آف خواهند رفت و باید با تیم سرحال و آماده فورتونا دوسلدورف دیدار کنند. تیمی که از فوریه تا امروز در بوندس‌لیگا 2 نباخته و استادیوم 52هزار نفری‌اش برای تیم‌های مهمان جهنمی واقعی است.

تاریخ‌سازی لورکوزن، تراژدی یونیون برلین / امروز حتما ببینید: هیجان در هفته آخر بوندس‌لیگا 2
تاریخ‌سازی لورکوزن، تراژدی یونیون برلین / امروز حتما ببینید: هیجان در هفته آخر بوندس‌لیگا 3