چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

تاسیس کتابخانه «گابریل گارسیا مارکز» در بارسلونا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تاسیس کتابخانه «گابریل گارسیا مارکز» در بارسلونا

شورای شهر بارسلونا قصد دارد به افتخار «گابریل گارسیا مارکز» نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات، کتابخانه جدیدی را افتتاح کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، شورای شهر بارسلونا قصد دارد یک کتابخانه فیزیکی جدید به ارزش 12 میلیون یورو را به افتخار «گابریل گارسیا مارکز» نویسنده مشهور برنده نوبل ادبیات در ماه آینده افتتاح کند.

به گفته یکی از مسوولان این شهر، برنامه تاسیس این کتابخانه در سال 2014 که «گابریل گارسیا مارکز» درگذشت در دست اجرا بود، بنابراین تصمیم بر آن شد نام او برای کتابخانه انتخاب شود چراکه «گابریل گارسیا مارکز» و سایر نویسندگان آمریکای لاتین روابط نزدیکی با این شهر داشتند.

این نویسنده اهل کلمبیا در فاصله بین 1967 تا 1975 در شهر بارسلونا زندگی می‌کرد. او کمی پس از انتشار کتاب مشهورش یعنی «صد سال تنهایی» به این شهر سفر کرد.

مارکز پیش از این‌که وارد بارسلونا شود از طریق «ریمون وینیز» دوست او که یک نویسنده کاتالان و کتابفروش بود با این شهر آشنا شده بود.

«گابریل گارسیا مارکز» بارسلونا را به عنوان «شهری که می‌توانم در آن نفس بکشم» توصیف کرده بود.

کتابخانه جدیدی که نام این نویسنده برای آن انتخاب شده است در یک ساختمان با فضای 4000 متر مربع قرار خواهد داشت. این کتابخانه به طور تخصصی در زمینه ادبیات آمریکای لاتین فعالیت خواهد داشت و در مجموع حدود 40,000 اثر را در برخواهد گرفت.

انتهای پیام