دوشنبه 2 مهر 1403

تاکتیک اسپاگتی توسط اسپالتی! (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تاکتیک اسپاگتی توسط اسپالتی! (عکس)

برگه لو رفته از تاکتیک‌های لوچانو اسپالتی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

"به گزارش ورزش سه"، تیم ملی ایتالیا به لطف گلی که در لحظات پایانی وقت‌های تلف شده توسط ماتیا زاکانی به ثمر رساند توانست با کسب تساوی 1-1 برابر تیم ملی کرواسی در آخرین دیدار مرحله گروهی راهی مرحله یک هشتم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شود.

حالا روزنامه بیلد تصویری از نقشه و برنامه‌های اسپالتی منتشر کرده که روی کاغذی کنار نیمکت این تیم پیدا شده است. نکته جالب این است که اسپالتی نقشه و تاکتیک خودش را در مقایسه با بازی قبلی که شکست 0-1 برابر تیم ملی اسپانیا بود تغییر داده است. او با حضور سه بازیکن در خط حمله و پنج بازیکن در خط دفاعی به میدان رفت.

فدریکو دی‌مارکو در سمت چپ و جووانی دی لورنزو در سمت راست نقش‌های مهمی را در این تیم ایفا می‌کردند. اسپالتی در دیدار برابر اسپانیا تصمیم گرفته بود که از خط دفاعی چهار نفره استفاده کند.

نقاشی این مربی ایتالیایی روی این کاغذ همچنین نشان می‌دهد که خط میانی ایتالیا باید منسجم با حضور چهار بازیکن در مرکز زمین ایفای نفش می‌کرد تا بتواند مانع از درخشش مودریچ، بروزوویچ و کواچیچ که به نوعی نبض تپنده کرواسی به حساب می‌آیند شود.

اسپالتی با همین نقشه و برنامه که شباهت زیادی هم به اسپاگتی ایتالیایی داشت توانست به مرحله یک هشتم یورو برسد. گل زاکانی آنها را از حذف زودهنگام نجات داد و حالا باید منتظر ادامه این تورنمنت برای آنها باشیم.

تاکتیک اسپاگتی توسط اسپالتی! (عکس) 2