شنبه 7 مهر 1403

تبعات غیبت لواندوفسکی، لهستان در آستانه حذف / گلزنی دوست جهانبخش: داروساز اتریشی درخشید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تبعات غیبت لواندوفسکی، لهستان در آستانه حذف / گلزنی دوست جهانبخش: داروساز اتریشی درخشید!

گرنوت تراونه، مدافع اتریشی فاینورد، 9 دقیقه بعد از شروع بازی تیم ملی این کشور مقابل لهستان گلزنی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، اتریش که در دیدار اولش در یورو 2024 مقابل یکی از مدعیان اصلی، فرانسه، نمایشی خوب داشت و با نتیجه 1-0 شکست خورده بود امروز در برلین به مصاف لهستان رفت.

بازی بری هر دو تیم اهمیت زیادی دارد چرا که مثل اتریش که بازی اولش را با باخت به پایان برد، لهستانی هم مقابل هلند شکست 2-1 را قبول کردند. چه اتریش و چه لهستان در این بازی بیشترین شانس پیروزی دارند تا نسبت به دو حریف بزرگ‌شان در این گروه، هلند و فرانسه.

ویدئو: 346033

مهمترین نقطه ضعف لهستان در این بازی مثل بازی اول غیبت روبرت لواندفوسکی است. این ستاره خط حمله لهستانی‌ها روی نیمکت نشسته و مشخص نیست در ادامه وارد زمین می‌شود یا نه. او به دلیل مصدومیت در بازی دوستانه تیمش پیش از شروع یورو نیمکت‌نشین شده است.

درحالیکه تنها 9 دقیقه از شروع بازی گذشته بود گرنوت تراونه، مدافع اتریشی که در فاینورد با علیرضا جهانبخش همبازی بود با ضربه سر به گل رسید. اتریش از سمت چپ صاحب اوت دستی شد و موونه اوت را بلند به سمت محوطه جریمه پرتاب کرد. مدافعان لهستانی نتوانستند خطر را به درستی دفع کنند و در ادامه ارسال موونه با پرواز تراونه و ضربه سر او همراه شد و دروازه شزنی را باز کرد.

تراونه از سال 2021 به فاینورد ملحق شده و در این تیم از دوستان علیرضا جهانبخش بود. این مدافع اتریشی در شهر فاینورد محبوبیت بالایی دارد و لقب او داروساز است. یکی از مسئولان فاینورد درباره علت محبوبیت تراونه گفته بود:" مردم در روتردام متواضع و خاکی هستند و از آدمهای مغرور خوش‌شان نمی آید. آنها وقتی فوتبالیستی مثل خودشان خاکی و متواضع می‌بینند عاشقش می‌شوند و تراونه چنین آدمی است".

تبعات غیبت لواندوفسکی، لهستان در آستانه حذف / گلزنی دوست جهانبخش: داروساز اتریشی درخشید! 2
تبعات غیبت لواندوفسکی، لهستان در آستانه حذف / گلزنی دوست جهانبخش: داروساز اتریشی درخشید! 3