شنبه 15 اردیبهشت 1403

تجهیزات سایت محمدآبا قزوین مستهلک است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تجهیزات سایت محمدآبا قزوین مستهلک است

علی فرمانی گفت: باتوجه به بازدیدهای میدانی انجام شده از سایت پسماند محمدآباد نیز این سایت وضعیت نابسامان و حساسی دارد و در بخش خط پردازش اکثر قطعات دستگاه‌ها مستهلک شده است و ضرورت دارد نسبت به بروز رسانی این سایت و به ویژه خط پردازش اقدام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: باتوجه به بازدیدهای میدانی انجام شده از سایت پسماند محمدآباد نیز این سایت وضعیت نابسامان و حساسی دارد و در بخش خط پردازش اکثر قطعات دستگاه‌ها مستهلک شده است و ضرورت دارد نسبت به بروز رسانی این سایت و به ویژه خط پردازش اقدام شود.

وی افزود: با توجه به مشکلات موجود در این سایت باید هرچه زودتر تصمیمات قاطعی اتخاذ شود تا دچار بحران نشویم و برای کاهش هزینه‌ها نیز باید به دنبال درآمد در این سازمان باشیم و به سازمان مدیریت پسماند به عنوان یک سازمان هزینه‌ای نگاه نکنیم. عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: باتوجه به اینکه روزانه 700 تن زباله وارد سایت پسماند محمدآباد می‌شود باید در اسرع وقت موضوعات مرتبط با مشکلات این سایت و موضوع تفکیک زباله از مبدا و نحوه انتقال آن حل شود و راهکارهای جدید ارائه گردد. فرمانی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم تا مدیریت رفت وروب شهری در یک ایستگاه توسط شهرداری قزوین انجام شود چراکه هرچقدر مدیریت ما هزینه‌بر باشد باید آن را روی دوش مردم، مالیات دهندگان و عوارض دهندگان شهر قرار دهیم، بنابراین باید توجه داشته باشیم که حداقل از سال بعد بتوانیم با یک برنامه مطلوب و کم هزینه و با راندمان بالا در موضوع پسماند ورود کرده و هزینه‌ها را کاهش دهیم. سایت محمدآباد نیاز به بروزرسانی دارد محسن حق‌شناس در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ اظهار کرد: در دوره گذشته شورا زمانی که موضوع مناقصه رفت‌و روب پسماند شهری در صحن شورا مطرح و بررسی شد، بسیاری از افراد ما را متهم به دخالت در کارهای اجرایی شهرداری کردند و هر چقدر گفتیم که می‌شود با قراردادی سبک‌تر برای مدیریت سایت پسماند اقدام کرد، پاسخ دادند که این موضوع دخالت در امور اجرایی شهرداری است. وی افزود: ما شاهد بودیم با ورود به موقع و نظارت شورای اسلامی شهر قیمت‌های مناقصه متعادل‌تر شد گرچه همه خواسته‌ها برآورده نشده ولی به گفته سرپرست سازمان پسماند شهرداری قزوین شاهد تفاوت قیمت 10 تا 15 میلیارد تومانی نسبت به قیمت‌های قبل هستیم. نایب رئیس شورای اسلامی قزوین بیان کرد: این موضوع اهمیت نظارت شورا را نشان می‌دهد و اگر نظارت و پیگیری امور در شورا بیشتر باشد هزینه‌های شهرداری کاهش خواهد یافت. وی در ادامه ابراز کرد: شهرداری قزوین پس از سروسامان بخشیدن به سایت پسماند محمدآباد می‌تواند در سال آینده به طور پایلوت یکی از ایستگاه‌های پسماند را به صورت امانی اجرایی نماید تا پس از مدیریت، هزینه‌ها دقیق‌تر برآورد شود. انتهای پیام /