شنبه 5 آبان 1403

تراشتگن خیال تیم ژاوی را راحت می‌کند / جشن در کاتالونیا: منجی آلمانی بارسا برگشت!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تراشتگن خیال تیم ژاوی را راحت می‌کند / جشن در کاتالونیا: منجی آلمانی بارسا برگشت!

آمار ضعیف دفاعی بارسلونا در دوران غیبت مارک آندره تراشتگن باعث شده کادر فنی از بازگشت دروازه‌بان آلمانی بسیار خوشحال بوده و او را منجی تیم بداند.

به گزارش "ورزش سه"، تنها یک نگاه به آمار گلهای خورده بارسلونا در دورانی که مارک آندره‌تراشتگن به دلیل مصدومیت نمی‌توانست درون دروازه بایستد نشان می‌دهد که حضور این گلر آلمانی چقدر برای بارسا اهمیت دارد.

جانشین تراشتگن، ایناکی پنیا تنها در 17 مسابقه 32 گل دریافت کرده و این در حالی است که تراشتگن پیش از مصدوم شدن در بازه زمانی مشابه، یعنی در 17 مسابقه، تنها 15 بار شاهد باز شدن دروازه‌اش بود.

یکی از مهم‌ترین تفاوتهای بارسای این فصل و بارسای فصل گذشته که قهرمان لالیگا شد، ضعف دفاعی در فصل جاری است. بارسا فصل گذشته از این نظر به رکوردی تاریخی نزدیک شد و در 38 مسابقه لالیگا تنها 18 گل دریافت کرد. مهم‌ترین نقش در این آمار درخشان بر عهده دروازه‌بان آلمانی بود.

دیروز در اسپانیا اعلام شد که مارک آندره تراشتگن به زودی به تیم برمی‌گردد و تاریخ بازگشت او حتی ممکن است هفته آینده باشد. ژاوی و کادر فنی بارسا و همچنین هواداران با شنیدن این خبر نفس راحتی کشیدند.

روزنامه اسپورت می‌گوید حتی اگر تراشتگن در یکی دو بازی بعدی بارسا به دلیل اجتناب از ریسک غیرلازم وارد زمین نشود او حتما به دیدار حساس مقابل ناپولی در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان که مقابل ناپولی برگزار می‌شود خواهد رسید. دیداری که روز 21 فوریه برگزار می‌شود.

تراشتگن خیال تیم ژاوی را راحت می‌کند / جشن در کاتالونیا: منجی آلمانی بارسا برگشت! 2