دوشنبه 9 مهر 1403

تسهیل روند کسب و کار‌های نوآورانه در بستر فضای مجازی، به همت «سندباکس»

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تسهیل روند کسب و کار‌های نوآورانه در بستر فضای مجازی، به همت «سندباکس»

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری فراخوان محیط آزمون تنظیم‌گری (سندباکس) ارتباطات و فناوری برگزار شد. در این نشست محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مصوبه سال 98 مصوبه‌ای توسط سازمان تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی که به عنوان نظام مدیریت یکپارچه منتشر شد گفت: در حوزه محیط‌های آزمون دو شکل کلی توسعه‌ای و دیگری نظارتی داریم. در این نشست مربوط...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری فراخوان محیط آزمون تنظیم‌گری (سندباکس) ارتباطات و فناوری برگزار شد.

در این نشست محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مصوبه سال 98 مصوبه‌ای توسط سازمان تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی که به عنوان نظام مدیریت یکپارچه منتشر شد گفت: در حوزه محیط‌های آزمون دو شکل کلی توسعه‌ای و دیگری نظارتی داریم. در این نشست مربوط به محیط‌های آزمون‌گری نظارتی است تا اگر کسب و کاری قصد فعالیت در زمینه‌ای را داشته باشد که قوانین مشخص برای آن وجود ندارد، در این محیط کار کند.

وی با اشاره به نحوه ورود به این بستر گفت: لازم است کسب و کار درخواست خود را به دبیرخانه این مرکز ارائه کند. مرکز تشخیص می‌دهد که این کسب و کار به کدام بخش مربوط است و آن را به همان بخش متصل می‌کند.

خوانساری با ذکر شاخه‌های کسب و کار ادامه داد: محیط تنظیم‌گری مربوط به کسب و کارهای مربوط به وزارت ارتباطات مانند موضوعات نوآورانه در حوزه پست، هوش مصنوعی، شبکه ملی اطلاعات، امنیت سایبری و غیره در سازمان فناوری محیط تنظیم‌گری خود را می‌گذرانند.

معاون وزیر ارتباطات تصریح‌کرد: طبق تشخیص دبیرخانه اصلی محیط آزمون تنظیم‌گری در حال ارجاع به وزارت ارتباطات است. پس از بررسی‌های اولیه پیشنهاد سند مصوبه‌ای برای چشم‌پوشی از برخی قوانین طراحی می‌شود تا کسب و کار بتواند ایده خود را تست کند تا مشکلات سر راه خود را بفهمد و برای رفع آن تلاش کند.

وی اضافه‌کرد: کسب و کار پس از ورود به این محیط که 6 ماه تا یک سال به طول می‌انجامد، می‌تواند همه مسائل در مسیر رشد خود را کشف کند و فرصت کوتاهی است تا کسب و کار مسیر شکوفایی خود را بیابد.