دوشنبه 16 مهر 1403

تصاویر عجیب از مکان های ناشناخته | آبشار خون در کدام کشور است؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
تصاویر عجیب از مکان های ناشناخته | آبشار خون در کدام کشور است؟

در زندگی هر کسی مطمئنا مواردی برای ترسیدن وجود دارد، برای مثال یکی از فضای بسته می ترسد، یکی از ارتفاع می ترسد و دیگری از تاریکی می ترسد. اما تا بحال به این فکر کرده اید که ترسناک ترین نقاط کره ی زمین کجاست؟

اگر فکر می کنید که فرد نترسی هستید و هیچ چیز در جهان هستی نمی تواند شما را بترساند، بهتر است با این مکان ها در زمین آشنا شوید، آن وقت اگر نترسیدید می توانید بگویید که انسان شجاع و نترسی هستید.

1. جنگل کج در لهستان

جنگل کج (Krzywy Las) دارای 400 درخت کاج است که به صورت کج رشد می‌کنند و منحنی‌های کامل 90 درجه در پایه‌های شان که به سمت شمال خم می‌شوند در زمان رشد ایجاد می‌شود. پایه‌های هر یک از درختان به شکل C است. درختان به طرز عجیبی رشد کرده و نقطه کج همگی آن‌ها به سمت شمال است. کسی نمی‌داند جنگل کج لهستان چرا چنین حالتی پیدا کرده است. داستان‌های مختلفی درباره آن گفته می‌شود. قانع کننده‌ترین نظریه منشاء آن جنگل این است که درختان در ابتدا رشد کرده و در دوره نهال بودن زیر برف سنگین مدفون شده بودند. با این وجود، برخی دیگر بر این باورند که تنه‌ها توسط کشش گرانشی منطقه تغییر کرده اند. این جنگل در نزدیکی شهر گریفینو واقع شده است. یکی از توضیحات مطرح شده آن است که جنگلبانان پس از کاشت درختان در سال 1925 تا 1928 میلادی به آن‌ها این شکل را داده اند. ظاهرا آنان می‌خواستند از اشکال خمیده مبلمان بسازند و در 10 سالگی درختان را خم کردند. جنگلبانان با این کار مانع از رشد مستقیم درختان شدند. این درختان احتمالا پس از شروع جنگ جهانی دوم در سال 1939 رها شده بودند.

2. مثلث برمودا

مثلث برمودا، که به عنوان مثلث شیطان نیز شناخته می‌شود، می‌تواند نقطه‌ای شگفت‌انگیز در اقیانوس اطلس شمالی باشد که در آن هواپیماها و کشتی‌ها به طور ناگهانی ناپدید می‌شوند. با این حال، ناپدید شدن در این منطقه به عنوان یک قاعده در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا هر روز تعداد زیادی هواپیما و کشتی به طور ایمن از آنجا عبور می‌کنند. بنابراین، هیچ دلیلی برای حمایت از این فرضیه که در این منطقه اتفاقات عجیبی در حال وقوع است، وجود ندارد.

3. آبشار خون

آبشار خون می‌تواند یک پدیده غیرمعمول در قطب جنوب باشد. آب این آبشار به شدت شور است. در سال 1911، یک زمین‌شناس استرالیایی به نام "توماس گریفیت تیلور" در حین کاوش در یک دره در قطب جنوب به‌طور تصادفی با این آبشار روبرو شد. در طول یک قرن گذشته، فرضیه‌های متعددی برای توضیح این پدیده عجیب مطرح شده است. اکنون، یک تیم از دانشمندان بر این باورند که سرانجام پاسخ این سوال را یافته‌اند: وجود نانوکره‌های ریز غنی از آهن، سیلیس، کلسیم، آلومینیوم، سدیم و سایر عناصر. نانوکره‌ها موادی آمورف هستند، به این معنا که فاقد ساختار کریستالی‌اند و به همین دلیل در روش‌های تحلیلی قبلی چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفتند، زیرا از نظر تکنیکی به عنوان مواد معدنی شناخته نمی‌شوند. آهن موجود در نانوکره‌ها اکسید می‌شود و باعث می‌شود آبی که در آبشار خون جریان دارد، به رنگ قرمز درآید. همچنین ممکن است آهن تنها عامل نباشد و حضور برخی عناصر دیگر مانند کلر، منیزیم و سدیم نیز به ایجاد رنگ زرد متمایل به نارنجی در بخش خروجی کمک کند.

4. جزیره عروسک ها

جزیره کوچک عروسک‌ها در یک شبکه وسیع از آبراه‌ها در جنوب مکزیکو سیتی قرار دارد. در این جزیره، احساس می‌کنید که در میان جنگلی اسرارآمیز با تعداد زیادی شخصیت‌های عروسکی زنده روبرو شده‌اید. عروسک‌هایی که به طرز ترسناکی از درختان آویزان شده‌اند. بر اساس یک افسانه قدیمی، گفته می‌شود که دختربچه‌ای در آب‌های این جزیره غرق شده است. جسد این دختر توسط مردی به نام "خولیان" که در جنگل زندگی می‌کرد، پیدا شد. او که از خانواده‌اش دور بود و به تنهایی در جنگل زندگی می‌کرد، به احترام آن دختربچه، عروسکی که در نزدیکی پیدا کرده بود و خراب و خاکی بود، به درخت آویزان کرد. از آن زمان، روح دختربچه در آن عروسک نفوذ کرده است. برای آرامش بیشتر روح او، خولیان عروسک‌های بیشتری را به درخت آویزان کرد. او در سال 2001، پس از پنجاه سال جمع‌آوری و آویزان کردن عروسک‌ها، درگذشت و جسدش در همان مکانی پیدا شد که قبلاً گفته بود جسد دختربچه را در آنجا یافته است.

تصاویر عجیب از مکان های ناشناخته | آبشار خون در کدام کشور است؟ 2
تصاویر عجیب از مکان های ناشناخته | آبشار خون در کدام کشور است؟ 3
تصاویر عجیب از مکان های ناشناخته | آبشار خون در کدام کشور است؟ 4
تصاویر عجیب از مکان های ناشناخته | آبشار خون در کدام کشور است؟ 5