چهارشنبه 4 مهر 1403

تصمیم عجیب CAF/ تعویق لیگ قهرمانان: آفریقا طرف تیم‌های ملی را گرفت

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تصمیم عجیب CAF/ تعویق لیگ قهرمانان: آفریقا طرف تیم‌های ملی را گرفت

کنفدراسیون فوتبال آفریقا اعلام کرد به دلیل تراکم بالای تقویم مسابقات لیگ قهرمانان آفریقا را دیرتر آغاز خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مسئولان بلندپایه کنفدراسیون فوتبال آفریقا اعلام کرد زمان آغاز رقابتهای لیگ قهرمانان آفریقا و جام کنفدراسیون این قاره به تعویق افتاده است. علت این تصمیم حضور بازیکنان در بازی‌های انتخابی جام ملت‌ها عنوان شد.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آفریقا طبق برنامه از پیش اعلام شده قرار بود از جمعه 25 اکتبر آغاز شود، ولی کنفدراسیون آفریقا زمان آغاز این رقابت‌ها را به 26 نوامبر موکول کرده است.

این منبع در کنفدراسیون فوتبال آفریقا به خبرگزاری فرانسه گفت: "فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون آفریقا و باشگاه‌های شرکت‌کننده در لیگ قهرمانان از این تصمیم مطلع شده‌اند. اعلام رسمی به زودی از طریق سایت رسمی کنفدراسیون منتشر خواهد شد".

او در ادامه توضیح داد: "‌این تصمیم بعد از آنکه تاریخ برگزاری بازی‌های انتخابی جام ملت‌های آفریقا توسط کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) تعیین شد الزامی بود. ما تصمیم گرفتیم که بازی‌های انتخابی از 25 اکتبر برگزار شود و این همان تاریخ شروع لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های کنفدراسیون بود. این تراکم بازی‌ها برای بازیکنان غیرقابل‌تحمل بود و تصمیم گرفتیم تاریخ‌ها را تغییر بدهیم".

باید اشاره کرد که هفته گذشته در جریان اجلاس کمیته اجرایی CAF که در نایروبی برگزار شد این کمیته اعلام کرد که دوره بعدی جام ملت‌های آفریقا از اول فوریه 2025 برگزار خواهد شد. محل برگزاری مسابقات شرق آفریقا اعلام شده و هنوز مشخص نیست چه کشورهایی این تورنمنت را در کدام استادیوم‌ها برگزار خواهند کرد.