شنبه 14 مهر 1403

تعداد حریق در عرصه‌های جنگلی 38 درصد افزایش یافت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تعداد حریق در عرصه‌های جنگلی 38 درصد افزایش یافت

علی ملکی آهنگران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار در 5 ماهه امسال تعداد آتش سوزی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش و حجم سوختگی عرصه‌ها نیز 273 درصد رشد داشته که اکثر حجم افزایش حریق و سوختگی‌ها مربوط به 4 ماهه اول سال است.

به گفته او، در مردادماه از لحاظ فرآیندی نسبت به ماه‌های قبل با کاهش تعداد حریق نسبت به 4 ماهه ابتدای سال روبرو هستیم و به طور کلی حریق‌ها در 2 منطقه بحرانی رویشی زاگرسی و هیرکانی رخ می‌دهد.

آهنگران با بیان اینکه جنگل‌های زاگرسی طی 2 سال اخیر رتبه نخست حریق را به خود اختصاص دادند، افزود: اکنون حریق در منطقه زاگرسی روبه کاهش و اتمام است و فصل حریق جنگل‌های شمال از نیمه دوم مهر آغاز می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها درباره آخرین وضعیت تامین تجهیزات مقابله با حریق افزود: با توجه به حجم جنگل، مرتع و تعداد شهرستان ها، تجهیزات مختلفی در اختیار استان‌ها برای مقابله با حریق قرار دادیم به طوریکه در بحث اطفای حریق 5 تا 6 استان زاگرسی که در اولویت بودند، بصورت اطفای حریق هوایی کمک کردیم.

او گفت: با توجه به بالا بودن حجم حریق نیاز به کمک و مساعدت بیشتری داریم. همچنین در راستای تبصره ذیل ماده 47 هنگام وقوع حریق در منابع طبیعی و درخواست از واحد‌های لشگری و کشوری تقاضا می‌رود که بدون رعایت تشریفات مالی و اداری به کمک بیایند، هر چند تا الان به کمک منابع طبیعی آمدند، اما حجم کمک‌ها کافی نبوده و باید افزایش یابد.

خبرنگار: آزاده محبی